Liv's vannverden (side 6)

Ja, de egner seg lite med andre fisker. Jeg har mine i et artsakvarium Fantastisk flotte fisker og passer veldig godt på yngelen. Gleder meg til det blir flere kull oppi der med litt større aldersforskjell. De to kullene som går nå ser jeg ikke forskjell på, bare 6 dager mellom dem.

I dag har vi vært på Aquamania Kjempegøy å se rundt der og utrolig hyggelig eier!!
Hva er det vitenskaplige navnet på Ildtetraene? De var ordentlig fine
De heter "Hyphessobrycon amandae" Nydelige små tetra. De har dem både på Jan Holt og på Tam Alna i Oslo nå. De finnes på listene hos Imazo nå så du kan bestille hos Tropefisk butikker i alle fall. (Fikk tipset av Tante Astrid her inne selv)
Artig tråd og du har fine kar !

Hva er "trikset" for å få så fin lotus da ? har du C02 ?
Takk for det Ingen spesielle triks, bruker ikke CO2. Men stikker av og til gjødselpiller nedi sanden ved røttene på plantene mine, og bruker flytende gjødsel stort sett ukentlig Er overrasket selv over hvor fint de vokser gitt. Var uheldig her om dagen, dessverre datt "nøtta" av på den største og fineste som står i 180-literen Men, men.... sånt skjer. Må være utrolig forsiktig når en planter de der.
Så blir det apistoer i 54 literen også :-d
Sett noen helt uimotståelige trifasciata på Oslo Zoo som jeg har skumle planer om å sikre meg i morgen. 54 literen har gått med noen få fisk de siste ukene (prinsesse yngel), så bytte av substrat og vann og ....svisj...... mer apistoer (Lurer på om det finnes AA for anonyme apistoholikere- ikke at jeg er så anonym men....)
liv_65
(Lurer på om det finnes AA for anonyme apistoholikere-

nei men vi har du vet du er akvaholiker når...
Hehe det var litt av hvert å kjenne seg igjen i der ja
Huff...... Måtte akkurat legge inn melding i tråden; så en dame med en sort, rød og hvitstripete topp på tv her om dagen og da tenkte jeg på smykketetra. Det kan umulig være sunt gitt
Gudskjelov at det ikke bare er meg

Hender forresten at jeg spiller en del dataspill i perioder når jeg ikke orker stort. En periode spilte jeg ganske intenst med et spill hvor du blant annet fant penger og skatter ved å knuse krukker som var plassert enkelte steder. Hver gang jeg passerte krukken som står ved stuedøra så stoppet jeg for å sparke til den, men greide heldigvis å ta meg i det før den ble ødelagt. Snakk om å bli skrudd i hodet!
Hehe hadde en tilsvarende periode hvor jeg spilte mye tomb raider. Hun hopper opp og tar tak og heiser seg opp høye kanter og sånn. Vi hadde en røykeplass utenfor døra på jobb hvor det var et sånn utspring som så akkurat ut som det var passe høyt. Fy fela.... snakk om innlevelse. Mener jeg kikka litt rundt etter helsepakker den tiden der og.
Alle stjernene over i 54 literen
Syns det var så synd at jeg aldri fikk se de nydelige fiskene i 180 literen. De la sin elsk på bakveggen og svømte stort sett med ildtetraene. Nå er de over i 54 literen. Alle 9 i god behold Gleder meg til å få se dem mer. Skal ta bilder når de har roa seg mer i 54-en. Kommer til å få det bra der med 3 små apistoer og noen glådebånder samt en chaetostoma
Litt bilder
Noen av bildene ble ikke så verst. Nyoppsatt 54 liter og noen av stjernene mine, må få tatt noen skikkelige bilder av trifasciataene også. Fikk et fint av hannen, men ingen av de to hunnene.
Nydelig oppsett og de stjernene er bare fantastisk vakre. Ser nesten at dine er en del mer utvokst enn mine. De er liksom høyere i kroppen og kraftigere. Gleder meg til mine også vokser til
Takk Noen av dem er nok helt utvokst. Har 2-3 ennå som er små, men de er heldigvis ikke så tynne lenger - var et par av dem som var i underkant da jeg kjøpte dem. De har fått flotte farger etter hvert, reine stjernehimmelen Glad jeg tok jobben med å flytte over. Altfor pene fisker til å ikke sees.
Ildtetraene ser også ut til å ha det bra nå. Talte 14 av 15, så da har frafallet nok stoppet opp. De har fått veldig flott rødfarge etter hvert, skal prøve å få tatt et bilde om jeg får lurt dem vekk fra bakveggen

Ble godt fornøyd med 54 literen, fant den rota på Aquamanias og har kilt den fast mellom veggene i akvariet så den passa fint. Fikk ellers tak i to fantastisk tette og flotte bacopa caroliniana på oslo city i dag, dyrego. Ser ut som fiskene trives godt nå. Ph har holdt seg på 7 nå heldigvis - håper den stabiliserer seg der eller gjerne litt lavere. Blir vel mer co2 med mer fisk og etter hvert som planter og matrester blir liggende igjen. Det var klinisk reint der oppi bortsett fra filteret som var inngått så det kan vel ha vært årsaken. Håper i alle fall det.
Ah... endelig fått mekka den dømrade redmoor rota i 180-en en gang for alle. Den synker rett og slett ikke uansett hvor lang tid det går. Prøvde for en stund siden å borre hull i stammen og lime inn sugepropper med silikon - men.... det løsna igjen første gang jeg skulle flytte på rota. Nå ble det mer brutalt - skrudd inn sugekoppene i treet - så nå må det nå sitte en gang for alle Ser i alle fall lovende ut så langt.
Skulle vel tatt noen bilder før jeg plumpa den oppi igjen, men hadde det litt for travelt (som vanlig) her ser du i alle fall rota, nå er den godt festa i bakveggen med to sugekopper og rikker seg ikke en millimeter Den er så stor at den fyller ca 3/4 av akvariets lengde Veldig fin. Og nå også mer praktisk
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap