Liv's vannverden (side 88)

Supert, ser ut som det går greit å ha dem sammen foreløpig
Så ble det jammen et vaillanti par til på meg gitt, spent på hvordan det går med dem - veldig stressa i butikken. En større hann som hadde kjeppjaget hunnen jeg kjøpte, hun er nok litt småspist i finnene også. Har ikke noe karantenekar, så jeg har satt dem i 180 literen og satser på at det går bra. Kjører på med lit Esha 2000 i tilfelle det skulle sette seg bakterier i de avspiste finnene.
Nei så kult at du har skaffet deg et par til med vaillanti! Det betyr at du liker disse guramiene skikkelig godt Jeg så nettopp at du hadde registrert et kar til med vaillanti. Tenkte at du bare hadde flytta dem og glemt å slette dem fra det gamle karet. Kjøpte du på oslo city? Jeg la merke til at flere av hunnene som går der er veldig blå i forhold til mine, dine og silje sine som er veldig rød. Har sikkert noe å gjøre med at de går mange sammen i butikken
Det var nok en kombinasjon av at jeg liker dem godt blanda med barmhjertighetskjøp. Får håpe de kommer seg, fortsatt veldig stress farga så det var ikke lett å se hvem som har hunner en gang. Kjøpte dem på en butikk her i Tønsberg. Hadde eg. bestilt der, men så tok det så lang tid så det var uvisst om de kom så jeg fikk en av deg og kjøpte en selv i mellomtiden.
Et par bilder av nye kampfisken min Vakker skapning!! Skal få tatt flere når jeg finner ut av hvordan jeg skur av og på blitzen på nye kameraet mitt, grrrr.... nye ting er gøy men også frustrerende i starten
oi den var fin og fyldig i slørene, den ser nesten svart ut
Det er en sort delta tail Utrolig fin!
Liv H
Skal få tatt flere når jeg finner ut av hvordan jeg skur av og på blitzen på nye kameraet mitt, grrrr.... nye ting er gøy men også frustrerende i starten


hehehe, det er virkelig godt å høre at det ikke bare er meg! Har ennå ikke turt å finne ut av mitt et år gamle speilrefleks og nå knoter jeg med mitt nye videokamera. Er noen greier jeg ikke helt finner ut av... Jeg blir bare stressa og frustrert av sånne nye duppeditter...
Hehe ikke så greit med nye duppeditter når en er allergisk mot bruksanvisninger, men... må nok bare krype til korset en kveld - den er dessverre ikke helt selvforklarende. Men.. veldig glad for nytt kamera, fantastisk mye bedre bilder - og som regel er det bare å skyte fra hofta - det meste er automatisk, men... må lære meg å overstyre blitzen.
Her er det litt gode nyheter og litt triste. Måtte avlive Agassizii hannen min i går, den hadde nok fått bukvannsott.

På den lyse siden så ser det ut som vaillanti paret jeg kjøpte (nærmest som en redningsaksjon) ser ut til å komme seg. Hunnen var den som hadde fått verst medfart og er fortsatt litt blek, men ser mye bedre ut allerede.

Ellers får jeg gitt bort alle nannostomusene mine, Tom C kommer innom onsdag OG..... Jippi!!!!!! da får jeg to par Betta Palangkaraya Gjett om jeg gleder meg. Skal få kjøpt meg en hylle av et eller annet slag, og planlegger da 3 nye 28 litere Den størrelsen er genial til mye av de fiskene jeg liker.

Holder temperaturen på gjesterommet på min 22 grader, så da klarer jeg meg uten noe varmeelement og trenger kun noen rimelige filtere. Hmmm når jeg tenker meg om så kanskje jeg skal kjøpe filtere med en gang og sette dem i noen av karene jeg har oppe, så er de klare til bruk og jeg kan ha fisk i karene kjapt
Synd med Agassizii hannen, men grattis med Betta Palangkaraya!!!!
Heldiggris, skal bli spennende å følge med fremover!
Takk, gleder meg som en unge 3 arter jeg håper på yngel på nå etter hvert, vaillantiene, de nye kampfiskene - sorte delta tail og selvsagt palangkarayaene når de er i hus Spennende tider fremover!
Å det var synd da, men sånn er det av og til.

Så mye spennende og tøffe fisk du har skaffet deg nå da, det er jo kjempespennende! =)

Ellers et tips jeg fikk angående killier er og ha en mosedott i karret dems en stund før man putter det over i et ynglekar, og selvfølgelig putter en ny mosedott inn i karret til de voksne. Da kanskje det dukker opp noen småttiser litt oftere da de gjerne legger egg i mosen, og i et ynglekar har de gjerne litt større sjangse for og vokse opp uten og bli spist av sine kjære foreldre. Har ikke fått anledning til og prøve det ut selv enda, men tenkte at vi skulle prøve på det når vi får flyttet og får fikset akvarierom.
Ja, har hørt at det skal fungere bra. Har ikke noen oppdrettsplaner på klovnene, men skal prøve det når jeg får tak i de killiene jeg har lyst på - aphyosemion bivittatum, bitaeniatum eller noe annet spennende. Planer om 3 nye 28 litre, og det ene skal det definitivt bli killi i.
Måtte bare ta bilde av mine to puser og legge ut, gjett hvem som har blitt skikkelig bestevenner her
Å så godt å se at kattene dine har blitt så gode kompiser )
Ja, en vet aldri helt hvordan sånt går, men dette har gått over all forventning. De er så søte sammen, Tjorven har nok adoptert lille Gustav litt, har stadig storrengjøring av hele gutten
Måtte bare ta et par bilder av den vakre vaillanti hunnen min, her kom fargene godt frem også. Og... et klovnkilli bilde
skikkelig støvkosthalepus det der. så søte atte
hehe feier godt den der ja Veldig skjønne begge to. De har veldig mye glede av hverandres selskap og det er mye enklere for meg å ha lange dager på jobb når jeg vet de har selska i hverandre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap