Liv's vannverden (side 93)

Vaillanti hannen min har fått mer synlig "pose" under "haka" og i dag under foring trakk han seg unna istedenfor å spise... så da fant jeg like greit frem håven og fikk han over i yngelnett. Heller safe than sorry med å akkurat rekke å se siste yngel bli spist. Men... har ikke sett noen lek og klarer heller ikke finne noen bilder av rugende vaillantier på nettet så jeg aner ikke om det er klaff eller ikke. Vil jo vise seg i løpet av noen dager tenker jeg
Så spennende! Kanskje du får vaillantiyngel og blir jo da en av de første evt få i Norge hvis det blir vellykket.
Har som sagt ingen anelse om det er noe inni nebbet der, men han spiste ikke i går og er litt rund under "haka" så vi får bare vente og se Spennende er det i alle fall, men har liksom ikke helt trua - de har jo langt fra de vannverdier og forhold ellers det står de må ha for å leke.
"Pakk den godt inn, det er grisekaldt ute" sa jeg til gutten på dyrebutikken. Kjøpt en javabregne. Som sagt så gjort, et helt avisark fra aftenposten gitt. Hehehe er så glad jeg ikke er fersk i denne hobbyen, og dette er jo bare en uskyldig liten tabbe i forhold til hva som skjer og anbefales rundomkring.
Ommøblerte litt i 128 literen i går, var så lei av den uryddige vallisneriaen. Fikk kjøpt meg en ny javabregne i dag så nå ser karet sånn ut:
Og et par nye bilder av 28 literen til CRS-ene mine
forresten, planta du fikk av meg heter Bolbitis heudelotii. den skal visst vokse seint, men jeg syns min vokser bra nok jeg da :p
Da har jeg registrert den på akvariet, fin måte å "huske" plantenavn på
Da er 4 channoides på vei til vestlandet til "Donald", håper de kommer vel frem
Gøy å se all tigerreke yngelen som vokser opp nå når de sultne channoidesene har flyttet

Blir helt syk etter å ha en laaang ferie med masse tid til å drive med akvarieinnredning når jeg ser sånne bilder

Ellers går det i sykdom her i huset, vært sykemeldt siden tirsdag med bihuler og virus på toppen og skikkelig tett for bringa, det toppa seg med to syke katter torsdag, de begynte vel egentlig å bli litt pjuske onsdag kveld. Dyrlegen fredag og nå går hele huset på antibiotika her (vi burde fått familierabatt) Heldigvis fått lurt litt tunfisk i begge to i dag, første gang de har spist siden onsdag.
Ikke for å snakke om dette, mest fantastiske jeg har sett. Nope, fant et ennå mer fantastisk
Liv H
Da er 4 channoides på vei til vestlandet til "Donald", håper de kommer vel frem :-D

Det gjorde de, Liv Nydelige fisker!
Bare vent til du ser ørsmå, helt mørke yngel, nesten sorte - med gult over øynene Har de farget ut igjen hos deg nå?
Begge hannene farget ut nesten umiddelbart
Høres bra ut De er fantastiske når de farger ut. Da lener jeg meg tilbake og venter på yngelbilder
Flotte bilder Liv! Men hva skjedde med kattene dine? Forkjølet eller? Må vel være noe sånt siden de ble sjuke samtidig?
Hun kunne ikke si sikkert, kunne være Tjorven hadde dratt inn et virus og smitta Gustav. Hun fant ikke noe konkret galt med Tjorven - men hun var absolutt sykes, helt slapp og spiste ikke fra onsdag til lørdag. På Gustav hørte hun at han hadde luftveisinfeksjon, så... han kan ha gått med det lenge og hun hatt smitten i seg som slo ut i kulda... umulig å si. Begge har fått antibiotika og begge frisknet til allerede dagen etter, så det må ha vært bakterielt. Men som vet. sa, virus går ofte over i bakterielle infeksjoner. Godt å ha begge sultne og lekne igjen nå - en kamp å få i dem medisinen, men verdt det.
Gjort om litt i ene rekekaret, tigrenes. Var trist og kjedelig kar og måtte kaste ut røttene da de går helt i oppløsning, karet fullt av slam pga røttene som løser seg opp. Siden det er masse rekeyngel så får jeg jo ikke slamsugd her heller. Skulle blit litt sånn urskog ala Fangorn med hengende mose fra krokete trær. Men.. med min noe manglende tålmodighet så blir det jo aldri så nøye utført... Men .. morsom forandring i alle fall.

Ellers er pusene klar for julepynting nå, har parkert seg oppå hver sin julepynteske.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap