Åh nei hva har jeg gjort :( skadet en guppy!

Uff.. jaja, ut av de 34 Ynglene (2 kull) har det hittil vist seg at det er 13 hanner. Da jeg skulle flytte de siste hannene til Gutte-karet i dag hoppet den ene ut av litersmålet mens jeg skulle fiske opp den siste. Han er jo ikke stor,og det var neimen ikke lett å få tak på han der han spratt rundt på duken.

Fikk han nå oppi litersmålet til de andre igjen,og da ser jeg han har blitt skadet ( Griner nesten jeg nå. Han har fått en bøy rett før halen! Halen vnkler nå mot den ene siden.

Hva skal jeg gjøre nå da????

Tilstanden hans er .. vet ikke. Han svømmer hvertfall og jeg foret med en gang jeg tok de oppi nytt kar, han svømte ikke til overflaten som de andre men spiste det som kom dalende ned 5 cm under toppen av vannet.

Har han brukket ryggen? Isåfall bør jeg vel la han slippe om det er slik at han lever i et smertehelvete nå. Han spiste godt da.

Herregud... Får HELT hetetokter av slike ting
Er sånt som skjer en gang i blant dette, og kan fort skjer når man skal flytte fisk. Du kan jo se hvordan det går med ham i noen dager, om han blir pjuskete eller virker iorden. Selv har jeg en enslig fembåndsbarber med en "sinusbølge" på ryggen hehe, den har levd sånn i mange år uten problemer. Skal sies at jeg ikke sørga fo det da:P
Hehe ja der kan du se

Etter 20 min var han nesten rett igjen, så ble det en tur ut og da vi var tilbake igjen 2 timer senere var han helt normal. Kanskje han fikk krampe.. ?

Ikke godt å si...
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap