Grønn plante med hvite kanter

Har sett en plante i et par akvariebutikker, den har blader som kommer inne fra midten på en måte, med hvite kanter... Er det noen som skjønner hvilken jeg mener? Og som evt kan si noe om den.
Er det denne du mener kanskje? Som du ser er ikke dette en akvarieplante, men det var kanskje en annen plante du så?
Den jeg så kunne ligne litt, særlig i fasongen men den var mye hvitere i kantene!

Den var jo i akvariene i butikken da, ikke i det store karet med alle plantene, men i sånne akvarieplantepotter i akvariene hvor fiskene svømte.
Kanskje det var denne?

Egentlig samme plante som over, men tenkte at du kanskje ikke hadde sett på det andre bildet. Der er kantene skikkelig hvite.

Jeg har også sett denne planten i dyrebutikken. Det er desverre slik at enkelte planter som blir solgt som akvarieplanter slett ikke er det. Det er derfor jeg har hatt 2 stk fredslilje i mine kar... sukk.
Håper du også så bilde nr.2 i basen; den er hvitere i kantene. Denne planten har jeg sett i enkelte dyrebutikker. Jeg tror de egentlig er ment til terrarier. Uansett kan det jo være en annen plante du har sett.
Det kan være lurt å spørre om navnet på planten i butikken og sjekke den i plantebasen her før du handler, hvis du ikke er helt sikker

Der kom visst Nille meg i forkjøpet.
Ja det er kanskje den... Synes den så enda hvitere ut, men det kan jo sikkert bare være en variant!

Æsj, jeg som synes den var så fin også! Jaja...
Tusen takk for hjelpen hvertfall!
Jeg kjøpe en sånn en gang, syns de var så stilige.. Sto i vann sammen med de andre akvarieplantene.. Jeg spurte om det var en hardfør plante, og fikk til svar at den var kjempe hardfør, og tålte det meste..

Så fant jeg ut etter å ha lest her på forumet at det ikke var en akvarie plante, og det stemte jo, etter 2-3 mnd begynnte den å rotne i kantene...
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap