Hvitprikk

Hei

i forgår oppdaget jeg det som sannsynligvis er hvitprikk på den en guppyhunnen min. Jeg satte igang temperaturbehandling, slik jeg hadde lest om her på forumet. Temperaturen i morges var kommet opp i 32 grader. Det er fortsatt prikker på fisken. Må vel vente litt til, men det er vel sånn at disse skal forsvinne og så skal jeg vente ytterligere 48 timer før jeg igjen senker temperaturen?

Men: i morges var den ene hannen død. Det var ikke noe tegn til prikker på den, men den virket slapp og litt blek i går kveld. Kan det være at den ikke har tålt varmebehandlingen? I dag var det et sår på undersiden av den som ikke var der i går. Kan det være at de andre fiskene har spist på den etter at den var død?

Må vel legge til at jeg ikke har hatt akvarie mer enn et par måneder og er ganske nybegynner. Det er vel sånn jeg må regne med, at fisker dør av ukjente årsaker. Men jeg liker det ikke : (

Silverine
Jeg mistet alle 3 guppyene mine under varmebehandlingen. De tålte nok ikke varmen så godt. Men de overlevde 6 dager i varmen. Hos meg tok det en uke før prikkene var borte. Holdt varmen oppe i 3 dager til (72) timer, og så senket jeg temperaturen til normalt med et vannbytte.

Når en fisk er død så er det normalt at de andre fiskene begynner å spise på den.
Takk for svar
Så da døde dine guppyer etter at vamebehandlingen var over?

Håper ikke jeg trenger å ha det varmt så lenge, jeg ser at prkkene allerde er i ferd med å forsvinne og det er bare på en fisk jeg har sett det. Men jeg skal altså ha det varmt i 3 dager etter at prikkene er helt borte.

Jaja, da får jeg jo bare krysse fingrene.

Silveringe
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap