Skille på kjønn på guppy yngel

Nå begynner mine 5 (!!hehe) yngel å bli ca 1mnd gml.
Et par av de har begynt å få antydning til farge på halen. Men hvordan skiller jeg hannene fra hunnene? Er helt fersk på det her, og har aldri fått yngel før. Eller de har bare blitt spist! Ser jeg forskjell allerede nå på samme måte som en kan skille voksne, på den finnen under?
Finnen under er kanskje litt tidlig enda.. Hvor fort de utvikler seg varierer voldsomt, men mine er en 8 uker før de får gonopodium. Men, du kan skille kjønn ved å se etter gravidflekken. Alle hunnene får denne svært tidlig - faktisk ofte etter kun en uke, men den er vanskelig å se.

Så de som er mørke bakerst på "magen" er mest sannsynlig hunner. Hannene har ikke denne mørke flekken
etter 4 uker er hu'ne mine somregel større
Som Tante Astrid forklarte meg:

Ved baken har de alle en trekantet finne da de er små, hos hunnene forblir denne finnen trekantet mens hos hannene blir den avlang/lang. Utviklingen er forkjellig fra hann til hann, noen av mine hanner har en enorm (!) sak.. mens andre har en relativt mindre en tross at de er like gamle.

Og den svarte flekken da, nesten alle mine unge hunner har den, Men ikke alle så den er ingen garanti for kjønnsbestemmelse.

Du ser det lettest på den saken bak. Hannene sine utvikler seg når de begynner å bli kjønnsmodne ifølge Tante Astrid
Tilfeldig bekjentskap
© Martina
Reklame for plussmedlemskap