Er dette en god plan for flytting?

Om noen uker flytter vi til nytt hus, ca 10 minutter med bil fra der vi bor nå. Hvordan høres denne planen ut for å flytte mitt 54 liter akvarium med sandbunn? Det bor en stim kardinaltetra, ca 15 stykker der.

La akvariet være det siste som flyttes
Ta ut rot, steiner og filter, la planter og sand være igjen.
Ta fiskene i poser (kan hele stimen være i samme pose)?
Tappe ut vannet
Flytte akvariet, antakelig innpakket i tepper i baksetet i bilen
Fylle akvariet med helt nytt vann og få filteret i gang, få inn rot og steiner
Så snart tempen er OK, ha i fiskene slik man gjør når man kjøper nye.

Er det lurt å flytte filteret i en bøtte med akvarievann, eller har det uansett ikke noe å si så lenge det ikke er i gang mens vi flytter?
ville beholdt noe av vannet i en dunk/kanne, pga bakteriefloraen.
Jeg flyttet mitt 198L med sand i, men det var en sjangs og ta syntes jeg. Men det gikk bra. Du har jo et mye mindre kar, så tror det vil gå bra.
Jeg hadde filteret i en bøtte, hadde beholdt en del vann i en dunk, og fikk alt igang relativt fort etter at karet var kommet på plass..

For å få temperert vann så fort som mulig, ville jeg ha gjort klar en stor bøtte med vann før flyttingen av akvariet.
Jeg har et par 30-litersbøtter som er beregnet for næringsmidler. De er utrolig kjekke å ha i mange sammenhenger.
Ellers så tror jeg flyttingen av en 54-liter med sand skal gå bra, så lenge du har tatt ut alle røtter og andre løse ting, ja. Du vil nok oppleve at sanden flytter litt rundt på seg, men så lenge dere tar det rolig i svingene så tror jeg det vil gå greit.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap