Plutselig molly-død

Jeg tok et vannbytte som vanlig før i dag, og sjekket samtidig at alle fiskene levde og hadde det bra.

Så kikket jeg på dem igjen for noen minutter siden, og da var dalmatinermollyen min helt oppe i vannoverflaten, slik de er når de gulper luft. Men så viste det seg at hun ikke rørte seg, og finnene stod rett ut til siden. Ikke skjellene, finnene.

Det skjedde helt plutselig. Så ingen tegn til sykdom og hun har spist bra. Typen sa hun virket rar da han kikket på dem før i dag, men han klarer ikke å forklare hvordan hun virket rar.

Noen som vet hva dette kan være og om det er smittsomt?
Det er desverre ikke særlig å gå på her, av potensielle grunner.
For meg høres det ut som en fisk som har slitt litt i motbakke en tid, og som døde raskt og effektivt - eller med skoene på, som vi også sier

Selv ville jeg ikke vektlagt dette dødsfallet noe særlig, og i alle fall ikke begynt å herje med medisiner osv.
Nei, det er vel litt vanskelig.. øynene var matte, men det kan jo være fordi den var død...

Den har ikke virket syk, jeg har ikke merket noe på den, men jeg sjekker dem ikke i detalj hver eneste dag heller, jeg bare sjekker at de lever og er aktive som vanlig

neinei, håper bare det ikke er smittsomt..

Takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap