Algene går meg på nervene.

De er j.... .......... ............ ..........!!! det er rød pensalalger. de er på pompa egentlig alt untatt planter. prøvd å vaske de bort med sånn for å vaske glasset, men får de ikke av de sitter børr fast. Nå har jeg glømt hvordan bli kvitt algene men funker d men total formølkelse eller var d noe annet d hjalp mot? husker ikke hva som hjalp mot når man gjorde karet mørkt.
Prøv å søke litt på hydrogenperoksid evt hydrogen peroxide på engelsk.
Mørklegging kan hjelpe. Klor har også vist seg å funke godt. Litt avhengig av hva du skal ha fjernet algene fra, men på planter har jeg lest en oppskrift som går på 1 del klor, 19 deler vann hvor planter kan tåle et 2-3 minutters bad. Det skal visstnok gi gode resultater.

Ellers så er det skrevet mye om dette rundt om på nettet, så jeg tror nok ikke du skal søke så veldig lenge før du finner en god løsning. Selv så syntes jeg at denne siden er en fin side som jeg jevnlig besøker. Red-brush algae er det engelske navnet.
har hutigvoksende planter og alt mulig men takk for hjelpen jeg tror jeg har en løsning nå, men du mneer at mørkelegging virker?? og da mørkelegegr jeg og bruker min idè.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap