Hva er det jeg har fått i akvariet mitt?

Hei!

Jeg sitter og googler på akvaforum, som vanlig, også tar jeg en titt på mitt nyoppstartede 43liter... Da ser jeg altså noen ormeliknende greier som flyter med strømmen rundt i vannet!

Kameraet mitt har jeg lagt igjen på fest (hos ei venninne, heldigvis), men de er så små at det hadde ikke blitt noe tess.

De ser ut som vanlig støv, bittesmå tråder som flyter med strømmen. Men det ser ut som at de vil til overflata for noen ganger tar de skikkelige byks og svømmer opp/bort/ned/til siden... Akkurat slik som slanger åler seg fremover på bakken, men disse gjør det like raskt som vingene til en colibri.
De er hvite...

Informasjon om hva jeg har hatt oppi i det siste:

- 1+ fluvalfilter (kjøpt i butikk)
- Rådasand (kjøpt i butikk)
- Lavasteiner (kjøpt i butikk)
- Javabregner (kjøpt i butikk)
- vann fra springen?=P
- Skuvallisneriaer, bredbladet vallisneriaer, vallisneria "natans" og gaffelmose (som jeg kjøpte av en bruker her på akvaforum)
- startet opp for 11 dager siden

Nå må jeg også legge til at jeg ikke har hatt penger til å kjøpe topp ennå, men det er på vei!

Er det noen som har ide om hva det er, om hva jeg kan gjøre for at de forsvinner og hvordan i all verden de kom oppi MITT akvarium?

Iselin
Høres ut som planarier.

Det er skrevet ganske mye om disse på forumet som du kan lese om du tar et søk. Har ikke selv hatt disse, så jeg har ikke noe egen-erfaring å dele...
Nille
Høres ut som planarier. Det er skrevet ganske mye om disse på forumet som du kan lese om du tar et søk. :) Har ikke selv hatt disse, så jeg har ikke noe egen-erfaring å dele... :)

Tusen takk! Her har jeg lest meg til masse bra=) Synd jeg har et nyoppstartet akvarium, har nitritt og ikke kan ta fisker fra de andre karene oppi.... Får late som at planarier er kampfisken jeg skal ha oppi der..
Hehehe!! Det var jammen en sporty innstilling. Imponerende Er ikke så sikker på at jeg hadde klart det samme.. har litt problemer med slike småkryp
Spørs om jeg klarer å putta hånda nedi for å stelle plantene lenger.... *grøss*...=p Når de er ufarlige for fisk, hvor stor skade kan de gjøre på MEG da??
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap