Sneglefelle??

Noen som har noen ideer om hvordan det går ann å lage ei sneglefelle selv! har fått så sykt mange drittsnegler som var med en plante jeg kjøpte! og det har blitt helt villt mange av dem!

er meget takknemlig for raskt svar!
Legg i en skive rå potet hver kveld, og plukk den ut om morgenen.
Sneglene elsker potet, og vil da samles på og rundt den.
Dette er en enkel og ufarlig fremgangsmåte å bruke for å få reduset sneglebestanden.
jeg har tatt å vasket ei halv liters flaske og laget et lite hull i bull som er akkurat så stort at det går an for ei snegle å komme inn også har jeg puttet agurk inni den! hva tror du om det??
Bare vær 100% sikker på at ikke fisk kan komme seg inn dit. De forbruker fort opp oksygenet i flasken og blir kvalt.
Har du fisk som er små nok til å komme seg inn gjennom hullet vil jeg fraråde deg å prøve den.
De kveles rimelig kjapt av oksygenmangel inne i flaska.

Sleng heller oppi bare agurken, den er ikke farlig for noen,
og sneglene liker agurk også.

Edit- Tante Astrid var kjappere enn meg ser jeg....
Myrheksa
Har du fisk som er små nok til å komme seg inn gjennom hullet vil jeg fraråde deg å prøve den. De kveles rimelig kjapt av oksygenmangel inne i flaska. Sleng heller oppi bare agurken, den er ikke farlig for noen, og sneglene liker agurk også. Edit- Tante Astrid var kjappere enn meg ser jeg.... :-)

oki! takker nok en gang!

men sånn sneglefelle som man får kjøpt på butikken åssen er den da?
det er så mange snegler oppi der at jeg tror ikke jeg tar i om jeg sier at det er minimum 100 snegler!
Butikkfellene har jeg ingen erfaring med dessverre,
så det må nok noen andre svare på.

(Beklager tregt svar,
men pc`n hadde en aldri så liten systemkollaps her... :-/ )
Jeg har
erfaring med sneglefelle som er kjøpt i butikk.
Vil ikke anbefale den i det hele tatt. Mista en ancistrus i den, den kom seg inn i løpet av natten og døde i fella. Triste greier.

Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap