Perlegurami yngel

Hei!

Idag har perlegurami eggene klekket og det svømmer nå endel yngel rundt i karet.

Det jeg lurer på er hva jeg kan mate de med? Har laget en infusorie(hvis det er det det heter ) kultur, og hatt ca 15ml oppi karet.

Et par andre ting jeg lurer på er hvor lenge kan pappaen være oppi karet og hva med vannbytte? Karet har stått uten pumpe siden dette prosjektet begynte.

Det er et 60l kar, litt mer enn halv fullt med endel flyteplanter.
Har dessverre ikke så altfor stor kunnskap om oppdrett på disse. Det jeg imidlertid vil anbefale deg er daglige delvannsbytter. Uten pumpe til å ta seg av avfallstoffer så er du nesten nødt til det. Sørg for at vannet du bytter med har samme verdier og temperatur som det du tar ut. Yngel skal mates ofte og lite. For store mengder i gangen forurenser bare siden de ikke rekker å spise opp alt.

Har som sagt alt for liten kunnskap til å si så mye, men håper at noen andre med mer erfaring kan komme med flere konkrete råd til deg. Har ihvertfall sørget for å bumpe tråden din
Her er en grei artikkel på engelsk. Her er en grei artikkel på dansk.

Lykke til med yngla!
Takk for svar!

En annen tinge jeg lurer på er at jeg har oppdaget snegler i oppderetts akvariet, er dette farlig?

Håper på raskt svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap