Ancistrus malle

Hei, jeg kjøpte en liten ancistrus malle igår. problemet er bare at hverken jeg eller butikken vet akkurat hva det er for noe. dama sa det var en ancistrus sp vf.
men det forteller meg heller lite da jeg får nærmere 140 resultater i fiskebasen på det søket og ingen av dem ligner altfor mye.
legger ved noen bilder, men kompaktkameraet mitt liker ikke så veldig godt å ta bilder av bevegelige ting under vann gjennom et glass :p
fisken kosted forøvrig 89 kr, hvis prisen skulle være en indikasjon.
den er mørk, nesten svart, med prikker. prikkene varierer i intensitet, noen ganger syns de nesten ikke. ryggfinnen og halefinnen er nesten gjennomsiktig når den spenner de ut, og halen har en hvit flekk på tuppen. den ville desverre ikke posere i profil med finnene ute :p
jeg kan ikke si det helt sikkert, men jeg tror kanskje det er oppdrettsvarianten som blir kalt for Bushymouth catfish. Du finner den i fiskedatabasen
nå skulle denne være viltfanget da.. man har vel ikke ville opdrettsvarianter? eller er det butikken/leverandøren som har blanda fisk o.o;

vel, det kan jo være den, etter å ha sett på bildene.. men jeg finner det vanskelig å si da min er veldig liten ennå. jeg hadde en sånn opdrettsvariant for mange år siden men den så helt annerledes ut enn den jeg har nå. tiden får vel vise hva det egentlig er for noe :p
så, der bestemte den seg for å posere i profil. samtidig som den gjorde jobben sin, hersens brunalger. jeg er fremdeles ikke sikker på om det er en feilidentifisert av butikken/leverandøren oppdrettsvariant, eller noe helt annet. iherdig er den iallefall =D
nå har den vokst seg litt større, og var forholdsvis poseringsvillig for fotografen. Er fremdeles ikke sikker på hva dette er, men grunnet prisen og fargene begynner jeg å lure på om opdrettsvarianten er det rette svaret, og da enten butikken er feilinformert eller leverandøren var lat, da denne var solgt som ancistrus sp viltfanget.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap