Sommerfuglene mine legger egg :)

Men hva gjør jeg med Halbart, ancistrusen som går sammen med dem? Vil de jage ham, eller bør jeg ta han ut?
Tenkte på og finne en sånn tynnstrømpe og dra over pumpa, hvis det blir småttiser ihvertfall. Når bør jeg gjøre dette da?

De må ha hold på en stund, for det er en del egg der nå
SPENNENDE!!!
Gratulerer med egg!! Vet hvor gøy og spennende det er for mine la egg i for første gang i fiorrige uke. Men de forsvant igjen. Regner med at foreldrene spiste dem!! Har bare 5 Cherrybarber i samme karet og de blei jaget noe voldsomt!!
Har lest at ancistrusen er glad i egg, men siden han står for renholdet i karet vil jeg ikke kaste han ut heller.. Ikke lett det der. Får se imorgen om det fortsatt er noen egg igjen. Og hvis det blir tilfellet, så legger de vel egg igjen.
Men, hvordan skal jeg gjøre det for å få noen egg til og klekke og vokse opp?
Tviler på at han vil bli lei av egg så....matglad som han er.

Og ja, moro med egg
Mine har lagt egg 2-3 ganger og det har ennå ikke blitt noe yngel utav egga.. de trenger noen forsøk før de endelig finner ut hvordan de skal gjøre for at egga ikke skal mugle osv=) Ingen av mine ancistruser har rørt eggene, så det har ikke vært noen problemer hos meg.. Men hvis ancistrusen prøver seg så jager de den nok ganske kjapt vekk igjen=)
Malla mi ble god og mett ja, og pappafisken var rimelig sur på han...
Jaja, bedre lykke neste gang
Egg og yngel
Jeg har hatt ett par i 6-7 uker nå, og de har allerede lagt egg 2 ganger. Sist gang lot jeg lyset stå på hele tiden og da ble eggene til yngel, og yngelen til frittsvømmende yngel før det gikk skeis. Tror jeg rett og slett matet foreldrene for lite, for jeg har en følelse at det var de som spiste dem.

Verdt å nevne at de går i en 112liter med 10 flekkete pansermaller, 12 neon tetra og 3 3-4cm ancistrus.

Satser på at de legger egg igjen snart.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap