- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Noen som vet navn på denne?
Noen som vet navn på denne?
Trenger hjelp til å identifisere denne 100%. Dumme meg ba de ikke om å skrive ned navnet i butikken, og jeg har jo selvfølgelig glemt det... Det jeg vet om den er at den nå er lilla og gul, hunnen forblir lilla men får sterkere farker på finnene. Hannen endrer farge til sølvblåaktig med røde finner. Den blir 17cm lang og det er en malawi.
Bildene er dårlige og glasset på akvariet burde vaskes....
Bildene er dårlige og glasset på akvariet burde vaskes....
Postet 04.04.08 kl 08:38
Postet 04.04.08 kl 17:40
Kan du prova ta en bild från sidan ?
Har lite problem med att se vad det är!
Tyckte det liknade på en Copadichromis Borleyi första fotot men är jätte osäker.
Så en bild från sidan hade varit fint och gärna ett på huvudet
Men en copadichromis blir inte som du beskrev fisken .
men den blir 17cm hanen och honan lite kortare
Har lite problem med att se vad det är!
Tyckte det liknade på en Copadichromis Borleyi första fotot men är jätte osäker.
Så en bild från sidan hade varit fint och gärna ett på huvudet
Men en copadichromis blir inte som du beskrev fisken .
men den blir 17cm hanen och honan lite kortare
Postet 04.04.08 kl 21:27
Endret: 04.04.08 kl 21:31
Postet 05.04.08 kl 09:44
Ser ut som en Borleyi hunn ja, men den var litt mager. Gi mer mat-)
De er rimelig fredlige, iallefall de jeg har. Hunnen blir slik gråsort med oransje farger i finner. Mens hannen får blålilla ansikt og finner, mens kroppen ellers blir noe gul. Ellers har du andre hann også, de får samme farger i finner men kroppen er mer rød/oransje(disse har jeg).
Kommer ann på hvilken del av Malawi de kommer fra mener jeg, den gule fra Mara Point og den mer røde fra Maison Reef. Du har også enda en hann som kommer fra Crocodile Rock, som blir enda mer rød i farger på kroppen.
Hvorfor forskjellige farger, det vet jeg ikke-(
De er rimelig fredlige, iallefall de jeg har. Hunnen blir slik gråsort med oransje farger i finner. Mens hannen får blålilla ansikt og finner, mens kroppen ellers blir noe gul. Ellers har du andre hann også, de får samme farger i finner men kroppen er mer rød/oransje(disse har jeg).
Kommer ann på hvilken del av Malawi de kommer fra mener jeg, den gule fra Mara Point og den mer røde fra Maison Reef. Du har også enda en hann som kommer fra Crocodile Rock, som blir enda mer rød i farger på kroppen.
Hvorfor forskjellige farger, det vet jeg ikke-(
Postet 05.04.08 kl 09:48
Endret: 05.04.08 kl 09:59
Postet 05.04.08 kl 09:51
Postet 05.04.08 kl 10:00
Det fins ju några olika Cop. Borleyi som du kan se på linken längst ned.
Hade de för bara 2 månader sedan.fotot brevid här är på min gamla hanne som Erlend D Bertilsen tog hos mig när han var på besök.
(får lov att använda de fotona som han tog hos mig)
Det är foto på en Copadichromis Borleyi Crocodile rock
Du kan läsa lite här
Och här
Hade de för bara 2 månader sedan.fotot brevid här är på min gamla hanne som Erlend D Bertilsen tog hos mig när han var på besök.
(får lov att använda de fotona som han tog hos mig)
Det är foto på en Copadichromis Borleyi Crocodile rock
Du kan läsa lite här
Och här
Postet 05.04.08 kl 10:04