Hjelp rar malawi

hei jeg var hos naboen i går og den ene golden hans var så tynn og hadde innsnurpa mage på en måte. Hva kan dette være? legger med et bilde
Ritus
hei jeg var hos naboen i går og den ene golden hans var så tynn og hadde innsnurpa mage på en måte. Hva kan dette være? legger med et bilde

Oi, nei jeg vet ikke hva dette er, ligner litt på en "alien". Stakkars fisk da.
Tygget lenge?
hunner blir somregel veldig tynne etter lang tygging...men dette var jo litt vel mye da.
Du bør legge den inn under sykdom. Det er ikke sikkert den er syk, men det ser ikke så bra ut. Vet du om den har vært slik hele tiden eller har den blitt slik?
det er en hann , nei han var ikke sånn før. men han virker helt frisk spiser, svømmer og flørter. Men han ser syk ut av utsende.
Jeg har også en golden hann som er litt tynn i buken. Ikke i nærheten av denne, men den er tynn. Det som er merkelig er at den ikke legger på seg selv om jeg forer godt. Har hatt den i ca 2-3 månder. Fisken ser ut til å trives og den spiser normalt. Jeg kjøpte den fra et utstillings karr, og der var det en hann som var ganske lik den på bildet. Veldig tynn. Han i butikken sa at det var bank opp hannen. Altså den hannen som rangerer lavest blant fiskene i karret.

Kan hende at de andre mer dominerende hannene tar maten før han får noe eller ?
Jeg tror det kan være innvendige parasitter eller bakterie-infeksjon.

På denne siden står det om Wasting disease.
Kanskje dere finner ut noe om det?
Eller legg inn søkeordet "avmagring" her på AF.
Enig med shiramor. Virker som parasitter e.l. Typisk fenomen da at de spiser godt, men blir likevel avmagret. Fare på ferde!
Han spiser mye men hva skal han behandle fisken med hvis den har parasitt og må han behandle hele karet.
Det kommer vel an på hva den har. Jeg har ikke noe særlig greie på parasitter. Frank Angell har forsøkt å spesielisere seg på sykdommer. Derfor jeg mener du bør legge denne ut under sykdommer, men det går, jo, an å sende ham en e-post. Finnes også en artikkel om sykdommer her på forumet i artikkelsamlingen.
takker for svar jeg fant ut at jeg kunne bruke medisinen Dactymor fra Aquarium Munster. Er det noen som vet hvor man får kjøpt den eller må man til Sverige ?
Jeg har kjøpt Dactymor på en Tropehagen-butikk. Skulle de ikke ha den inne så kan de helt sikkert bestille for deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap