Hvor mye tåler de

ikke bare bare. fant nettopp gjemt på sønn min sitt rom (12 år) en plast boks ca 10 liter med sand og litt ymse. og en grusom lukt. nærmest brekkmiddel.
og gjett hva som svømmer opp i det møkete vannet flere reker og pansermalle yngel. er det mulig. uten pumpe eller lys der det har stått er det helt mørkt. ikke til å tro.
Regner med at du har akvarie å legge den i? ellers har jeg alltids plass her=)
Hvor lenge har den ligget der stakkar?
Men barn er barn da=)
Får å si det slik.. selv hadde jeg en rotte boende i skapet mitt.. ler
eg har ikkje peiling på dette men det høres ut som om din sønn kansje skulle fått seg et akvarie.

ble litt nysjerig og er det lov å spørre hvor han fikk tak i dette?
Har litt jeg da
har åtte kar selv fra 15-720liter. så de er omplasert til noe bedre omgivelse tror jeg. han hadde et kar hos seg en periode men det virket som det ikke var noe. og hvor lenge ja den som viste det. par uker tenker jeg minst.
Uff da.. Ikke greit..
Lever de enda eller?
Du får se det positive i det. Han er tydeligvis klar for å ha akvarie.

Gi ham et ordentlig akvarie, blir det for mye styr med vannbytte, så gi ham et 50-liters til å ha det samme innholdet og planter i. Sett inn en liten pumpe og lys med timer.

Da trengs det bare litt vannbytte en gang iblandt, eneste er at det kanskje ikke er like spennende når det er "lovlig".
Forbudt frukt er best
han hadde et akvarium på ca 60 liter, men intressen var ikke stor. Og de jeg tok nå lever i beste velgående.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap