Oscar`ne mine har fått rykkninger?
Postet 05.04.08 kl 17:32
Postet 06.04.08 kl 02:56
Postet 06.04.08 kl 09:43
ja dette er normal leksadferd, gratulerer
hvis du vil ha egg, så burde du sette ned en flat stei til de, som en skifer eller noe. hvis du ikke har det fra før, det er der de legger egg, og hvis du har flere fisker i karet, så ikke plasser steinen på midten, da kommer de til å jage alle de andre bort i hjørnene, hvis du setter steinen på den ene siden vil de andre fiskene har større plass, da oscar holder seg ved steinen.
og ikke bli bekymret hvis de begynner å sloss heller, det er normalt i leksperioden, de kan få noen riper og små sår av det.
hvor stort akvarie har du til de?
lykke til, det er kjempemorro å se oscar passe ungene sine.
hvis du vil ha egg, så burde du sette ned en flat stei til de, som en skifer eller noe. hvis du ikke har det fra før, det er der de legger egg, og hvis du har flere fisker i karet, så ikke plasser steinen på midten, da kommer de til å jage alle de andre bort i hjørnene, hvis du setter steinen på den ene siden vil de andre fiskene har større plass, da oscar holder seg ved steinen.
og ikke bli bekymret hvis de begynner å sloss heller, det er normalt i leksperioden, de kan få noen riper og små sår av det.
hvor stort akvarie har du til de?
lykke til, det er kjempemorro å se oscar passe ungene sine.
Postet 06.04.08 kl 10:55
Postet 06.04.08 kl 11:05
den vil nok komme til å sluke det den får tak i, og hvis du er riktig uheldig vil oscarene drepe den, da de ser på den som en trussel mot sine barn.
ja sett steinen i hjørnet, så de har litt plass, de lager sef et teritorie rundt steinen, og hvis steinen står midt i, så vil det område være nesten hele karet.
ja sett steinen i hjørnet, så de har litt plass, de lager sef et teritorie rundt steinen, og hvis steinen står midt i, så vil det område være nesten hele karet.
Postet 06.04.08 kl 11:07
Postet 06.04.08 kl 11:12
det var mye fisk, du har vel ikke muligheten til å ha de andre i et annet akvarie heller. så da får du bare lå det stå til og håpe på det beste. men husk at det er en fare for at oscar slakter de dem mener er farlige for yngelen sin. men bare følg med litt, hvis det er noen det går spesiellt dårlig med, så kan du vel ha de midlertidig i 160 litern din en stund.
Postet 06.04.08 kl 11:15
Postet 06.04.08 kl 11:19
ja det er det morsomste jeg har vært med på ihvertfall, og å se hvor mye de vokser for hver dag som går. våre yngel er ca 5 cm nå, kjempeartig.
ja det hjelper nok litt det, fisken kan bli fryktelig stresset når oscar jager dem rundt hele. men jeg kan gjerne ta clariasen din jeg:P hehe.
angrer litt på at jeg solgte min.... det er så artig fisk.
ja det hjelper nok litt det, fisken kan bli fryktelig stresset når oscar jager dem rundt hele. men jeg kan gjerne ta clariasen din jeg:P hehe.
angrer litt på at jeg solgte min.... det er så artig fisk.
Postet 06.04.08 kl 11:24
Postet 06.04.08 kl 11:29
jøss, mener du det? hvor stor er den?
hvis du er interessert i å lese litt så har jeg laget en slags blogg om mine oscar på hjemmesiden min, der jeg har skrevet om yngelen.
http://www.nina-stromme.piczo.com
under linken fisker. der kan du lese en del. ellers kan du bare spørre hvis det er noe du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan.
hvis du er interessert i å lese litt så har jeg laget en slags blogg om mine oscar på hjemmesiden min, der jeg har skrevet om yngelen.
http://www.nina-stromme.piczo.com
under linken fisker. der kan du lese en del. ellers kan du bare spørre hvis det er noe du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan.
Postet 06.04.08 kl 11:38
Postet 06.04.08 kl 11:43
Postet 06.04.08 kl 11:47
Postet 06.04.08 kl 11:58
Postet 06.04.08 kl 12:14
Postet 06.04.08 kl 12:16
Postet 06.04.08 kl 12:21
Postet 06.04.08 kl 12:22
Postet 06.04.08 kl 12:22