Neontetra bare skinn og bein

Jeg har en neontera som ikke ser helt bra ut, men den oppfører seg som normalt. Alle de andre (har 22 stk.) har vokst og er gode og runde, men den her er nesten bare skinn og bein, vokser ikke i det hele tatt. Men den spiser, og ser ut som den koser seg. Har hatt de siden jeg startet opp akvariet i sept. -07, og har kun hatt en omgang med hvitprikk av sykdommer. Har prøvd å ta bilder av den, men det blir ikke brukenes. Noen som vet hva som feiler fyren, kan det være noe smittsomt? Er jo rart at den spiser, (kanskje ikke så mye da), men den blir bare ikke større?
Det du ser er mest sannsynlig resultat av godt gammelt innavl. Don't try this at home kids :P

Det er ofte noen rare eksemplarer blant tetrastimer, spesielt i de vanligste sortene som neontetra, glødebåndstetra osv. Så lenge de spiser og ikke blir hakket VOLDSOMT på, så er det ingenting å bry seg om. Men det spørs jo i hvor stor grad det du snakker om er. Vanskelig å si uten bilde. Ta bilde med rask lukkermodus (Tv).
Takker for svar. Var litt redd at det kanskje kunne være noen involls-greier som ga den dette utseende, men da skulle jeg vel ha sett noen andre symtomer også? Skal prøve å få tatt et bilde av den, men den er ikke så fotogen
Har opplevd selv at de tetraene som ser svake ut er de som dør når de blir stressa, pga. ommøblering av større sort, flytting eller den slags. Men det trenger ikke plage den så lenge den beveger seg og spiser vanlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap