Diamant tetra

står ikke så mye om dem,kan noen fortelle litt om adferden dems.takk
Her kan du i alle fall se diamanttetra i sitt naturlige habitat. Dessverre kan jeg ikke oversette hva som blir sagt, da det er ganske gresk for meg, selv om det sikkert ikke er gresk men spansk eller portugisisk.

<embed src="http://www.youtube.com/v/EtlIvYfDac0&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>

Ellers står det litt å lese i denne tråden, som jeg oversetter fritt fra:

"De trenger mykt lys og tykk beplantning slik at de kan utvikle fargene sine (myk lavender) og makeløse finner (hannene). Hunnene får ikke slike lange finner, men ser likevel fantastiske ut med "diamant"-skinnet som blinker mot smaragdgrønt. Prøv å ha mer enn en han, siden de blusser mot hverandre. Jeg har aldri sett disse fiskene krangle med noen andre, inkludert sin egen art, noe som gjør dem til en fredelig fisk i enhver tank. Dette er virkelig en fisk som alle som har beplantet akvarium bør prøve. En ting en bør huske er at disse fiskene er dels herbivore, og derfor kan spise av plantene. De vil ikke ødelegge alle plantene, men trenger noe tilskudd av grønt i dietten. De passer i akvarium på 60 cm eller mer. Desto større akvarium, desto større gruppe fisk for den beste effekten. En liten gruppe på seks er tilstrekkelig. Jeg har ikke sett dem gyte, men om de gjorde, er jeg sikker på at yngelen ville blitt spist av andre i karet."

Ellers er jeg ikke helt enig med deg i at det sto lite om fisken i databasen. Håper noen andre kan dele litt førstehåndserfaringer med deg, da.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap