Egyptisk munnruger-mating når de tygger?

Har en egyptisk munnruger som tygger egg.
Det jeg lurer på ,skal jeg fore litt nå når det er hennes 1 uke med tygging?

Går hun alene?

Tviler på at hun kommer til å ta fòr, men du kan jo prøve..
Jeg har satt henne i et eget kar,for hvis hun går i sitt opprinnelige akvarium blir det ingen yngel.Litt for travelt der,for å si det slik.
Nå står hun mye stille i en plante- "tufse" jeg satte inn,der er det mange gjemmsteder og soveplasser.Hun har også en flott gyllen farge
Jeg prøvde å gi et par granuatkorn før i kveld,og hun tok et mens jeg så på.Det virket som om at hun løste det opp,og fordelte det til yngelen.
Vet ikke om det stemmer det jeg tror skjedde eller at hun svelget maten til seg selv,men det ble ikke spyttet ut hverken mat eller yngel etterpå.

Men siden hun tok granulat biten,skal jeg gi litt hver dag?

Du må nesten avgjøre dette selv.. hun dør ikke av å gå uten mat, og du kan risikere at hun spytter ut yngel i mat- iver.
Men hvis hun er alene er det jo ingen der som spiser yngel.

Jeg ville ikke fòret henne, men det er din fisk og ditt valg til syvende og sist
Takker for svar
Da tror jeg at jeg velger at hun skal bevare yngelen,og blir hun faretruende tynn så tar jeg opp saken til vurdering.
Re:egyptisk munnruger-mating når de tygger?
Egyptisk munnruger vil vanligvis ikke spise når hun "tygger" på egg eller yngel.

Det du kan passe på, er å la henne gå i oppforingskar alene og feites opp litt etter yngel runden.
Hunnen vil bli merkbart tynnere etter at hun har sluppet yngelen og vil skrante fælt hvis hun åker tilbake til hannen og får ny runde med egg før hun har rukket å spise seg tilbake i fin form igjen.

Lykke til med yngelen

Hilsen fru Niska
Det skal jeg passe på.Takker for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap