Skremt over råd ang fiskedød (side 2)

Påstander om at fisk er mindre verd enn en katt kommer av at folk tror fisker er dummere enn de er. Klart fisker ser dumme ut når du har de i et tomt akvarie med et no fishing skilt, sand og en halvdød plante. (dette sikter ikke til bestemte personer hvis noen føler seg trufne :P )

Det å ha et kar å utforske, og noen aktiviter i den grad forandrer fort synet på fiskene. Jeg så selv i dag at min lille boliviansk sommerfuglciklide dame var på oppdagelsesferd. Det var jo noe nytt og spennende i karet, en diffuser. Hvert nivå av denne måtte inspiseres, også oppsiden, der kunne man samtidig titte på raringen som satt i sofaen og så på fotball. Så var det å kikke litt på baksiden av rota, der var det sannelig noe å spise gitt, nam nam. Så var det ned å plage hannen, rangering nr. 2 i karet, så var det å svømme fort fort vekk, så var det sannelig en buskete plante som var morsom å gnikke seg nedimellom på andre siden av karet. Ble kanskje litt mye for den fløyt opp siden den ikke hadde fått tid til å sette røtter, så eier av karet måtte sette den nedi igjen, hoho :P

Går det an å ikke bli fascinert av disse snålingene? Klart en slik død er noe verd å forske på, jeg gjør masse for å holde de sunne og i live personlig
MC Darup
Nå synes jeg du generaliserer veldig her. Uansett handler dette forumet om fisk, på et katteforum synes de sikkert en fisk er betydningsløs ;)


Jeg eier et katteforum, men jeg synes likevel at fisker har like stor rett på et godt liv og godt stell som en katt Selv om det bare er en billig sverddrager (fikk beskjed om at den syke sverddrageren min kunne jeg bare ta livet av og begynne på nytt, og det syntes jeg ikke noe særlig om. Tviler på at jeg hadde fått det rådet dersom det var en discus det var snakk om)
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap