L-134 kjønnsbestemmelse

Jeg hadde vært veldig takknemlig hvis noen kunne ta en titt på min L-134. Hvordan kan jeg finne ut om jeg har hanner eller hunner. De tre jeg eier har en lengde på ca. 9 cm, men jeg greier ikke å finne ut hvilket kjønn de tilhører.
(Et lite tilleggssørsmål: Er hun/han for tjukk ?)
ligner på en dame
men jeg har ikke peil
Peckoltiane kan man kjønnsbestemme ved å se de ovenfra. hannene er tjukkest i hue.dvs det bredeste punktet på fisken sett ovenfra er hodet, mens på hunnene er over magen. Det er også hannene som trekker seg mot huler.
Fisken på bildet er en hun. Det er absolutt på tide å sette ned noen huler i karet hvis du ikke har det allerede.Øke sirkulasjonen, og ta noen hyppige vannbytter med kaldtvann. Kanskje er du heldig.
De har huler og alle de tre ligger i hver sin. Jeg må nok ta de ut for å bestemme kjønnet til de.
Herr Fischer
De har huler og alle de tre ligger i hver sin. Jeg må nok ta de ut for å bestemme kjønnet til de.

hvorfor det?
Hvorfor ikke bare la de være, så ser du om det kommer yngler.

Har selv 2 artskarr med L134. år hannene blir voksene så begynner de å få "pigger"bakover mot halefinnen, jo eldre hannene blir jo mere ligner de på en nålepute bakover.
Så på mine er det ihvertfall ikke noe problem å se forskjell på kjønnene.
en det er litt vanskelig på unge fisker, da mener jeg fisker som er yngre enn 2-2,5 år.
Jeg trodde mine var så godt som utvokst. De var ganske store da jeg kjøpte de for et år siden. Og hvis jeg ser nærmere på bakdelen så finnes ingen pigger. Glatt som en babyrompe. Alle tre. Vi får se !
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap