Mine nyeste medlemmer i malawikaret

Da har jeg fått vært en tur å sett på mye nydelig malawi i sarp og kunne ikke motstå å dra derifra uten å kjøpe med meg noen. Det var en knall nydelig fisk som jeg bare syntes var helt rå.
Kjell, nå kommer du til å kose deg over at jeg har gått litt over på den andre siden og det gleder meg når jeg skal fortelle at det nå i karet mitt går en trio av Nimbrochromis Venustus. Gud for noen nydelige fisker. Er kun noen få dager siden de kom i karet og de er på ca 12-15 cm, men idag så jeg veldig tendenser til lek. Hannen er så "fløtepus" hvis man kan kalle fisker det...hehehe.. han oppvarter nesten damene.

Legger ut bilder seinere, men akkurat nå vil jeg bare nyte fiskene.

Kom også hjem med et par Pseudotropheus Crabro. Nydelige fisker de også, men venustusen fenget skikkelig. Så også noen andre større malawi i haps gruppen der og må si at jeg ble litt småfrelst på disse store flotte fiskene.
Skjønner nå hvorfor sa at vi alle en dag får øynene opp for andre fisker enn Mbunaer Kjell...hehehe..

Nyt kvelden folkens, det skal ihvertfall jeg...

Mvh Linka
Grattis Linka !

Och välkommen till "denna" andra sidan !Mbunas är jätte fina de oxå måste ju säga det!

Det är ju ofta så att man börjar med Mbunas för de är lättas att få tag på så det blir ganska naturligt.Ofta börjar man med Golden Hongi rödzebra och afra.

Sedan efter ett tag upp täcker man att malawi är så mycket mera!

Nimbochromis Venustus är ju så vackra!Och en snäll fisk trots sin storlek.
Så det dröjer nog inte länge förrän de leker.Och venustus ynglen är ju vackra som yngel oxå!

Skickar med foto på hela familjen Venustus !
Hanne bild 1
hona bild 2
Yngel på 3cm bild 3

Lycka till Linka

ps vi får väll se bilder snart?
BILD 2 ÄR EN HELT ANNAN FISK...FÅR INTE BORT BILD NR 2 UFFFFF
Takker for flotte bilder Kjell.

Bilder av mine flotte venustuser kommer snart.
De koser seg i karet og spiser godt.

Satt akkurat å så på at venustus dama la egg. Spennende. Da blir det kanskje venustus yngel på meg snart. Tror det er første yngel på dem så det kan jo gå galt, men håper det blir noen.

Er sååå spent nå.

Her kommer noen bilder av venustusene mine.

Tilfeldig bekjentskap
© Jørgen Paulsen
Reklame for plussmedlemskap