Gøy med makro

Jeg var en tur i Alnaparken i dag (en turområde på Furuset i Oslo for de som ikke er kjent). I fjord har jeg fisket godt med snader til fiskene mine der. I år har jeg tenkt å ta bilde av disse små krypp også. I dag var det allerede en del mygglarver og cyclops og noen øyenstikkelarver. Svarte og transparent mygglarver kommer i hver sin dam, det gjorde de i fjord også, jeg vet ikke hvorfor.
Men jeg lurer på hva er lurt å brukke for å ta fine bilder av små vannkrypp. En hvitt tallerken blir ganske kjedelig bakgrunn. Er det noen som har noen tips som ikke krever store investering?
Hva med noe slikt? Romdelerene kan taes ut/inn og plasten er helt klar.

Evt kan du se etter noe passende i andre butikker som nille, europris etc. Da kan du velge hva du skal sette boksen på, fex liggeunderlag tror jeg kan være fint som bakgrunn. Eller kanskje litt ensfarget stoff?
Ja bilder tatt fra siden er sikker bedre enn ovenfra. Jeg lurer om den du viser til er transparent nok. Som regel er glass bedre enn plast. Uansett tror jeg at en mini akvarium er tingen. Jeg tar meg kansje en tur til Ikea. Nille hadde vaser med to rette sider i fjord men de finnes ikke mer.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap