Cichlasoma facetum (chanchito)

Har et par med disse som har gravd opp det ene hjørnet i karet og lagt egg uner og langs siden på en Skiferstein. Er vel ca en uke siden jeg oppdaget eggene. Bare lurte hvor lang tid det tar før eggene klekkes. Burde jeg flytte yngelen med en gang eller passer foreldrene på en stund. i så fall hvor lenge. Er ingen info i fiskebasen.
Da har jeg plutselig et lass med yngel i karet. Foreldrene holder alle andre unna, men hvor lenge? Noen som kan hjelpe?
må jo være 150 stk
Bilder?
Har du noen bilder av dem ?
Kunne tenkt meg et par eller to om du lykkes med oppdrettet.....
Kan ta bilder av dem. Er bilder her i basen oxo. Får jeg til oppdrettet kan jeg kontakte deg.
Hvordan gikk det med disse ?
Er litt nysgjerrig fordi det ser ut til at du er den eneste på Akvaforum (kankje i Norge ?) som har disse.
Er interessert i om du har overskudd av dem...
Var bare to stykker av hele kullet som vokste opp. Fjernet de aldri fra selskaps karet så de ble borte ganske fort. Har fått reol nå så skal prøve å drette de i eget kar. Kan kontakte deg hvis jeg lykkes.
Nå har jeg fått de til å legge egg igjen. Tror jeg fant trikset hevet temperaturen i vannet.
Hvis noen har noen tips til å få flest mulig til å vokse opp så tar jeg gjerne i mot. Når skal de fjernes fra foreldrene o.s.v.
Sist klarte jeg bare å få to til å vokse opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap