Corydoras sp.green lazer i lek

De la egg for 2 dager siden og nå ser det ut til at de er i gang igjen
Håper jeg lykkes i å klekke og fore de opp .
Hey, det tok ikke lang tid! Gratulerer
Spe på med litt info om vannet? Ph og temperatur osv.
Gikk kjappt dette ja , var nok mijøforandringen som satte det i gang.

Temp. var 26 grader ,ph.6 , kh 1 og gh 5 ,ganske surt med andre ord.
Gratulerer.
Hold oss oppdatert Sølvi.
PS:Takk for hyglig samvær.

Jørn
Takk i likeså , kjekkt å hilse på deg og takk for et flott foredrag .

Takk og så mye for at du tok de grønne med til med fra Birger

Skal oppdatere etterhvert.
Da har eggene begynt å klekke ,så et par knøttsmå yngel i sted
Så nå er det om å gjøre å klare å få de til å overleve.
Hvis du legger litt velvilje til, så kan du se 2 små yngel på bildet
Så bra, ser de orange magene ja hvor mange yngel tror du det er da ?
Vanskelig å telle ,de fyker jo rundt omkring under røtter og mose,men har klart å telle til 12 håper det er fler Et par av de er litt mindre enn de andre og ikke så flink til å spise men håper det går bra.
wow... knallbra! Det er helt sikkert mange som gjemmer seg i mosen ja, så antallet er nok flere. Da er vel du den første i Norge som har fått yngel på disse. Kan ikke si at jeg har fått med meg noe annet
Håper det ,var vel en 20-25 egg tenker jeg Så forresten en liten en i hovedkaret og ,lot noen egg være igjen der. Men har ikke gjort noe med pumpen ,så det spørs vel om de klarer seg

Lurer og på om noen andre har hatt oppdrett på de ? Hadde vel gjerne hørt det hvis så var tilfelle .
En liten oppdatering, har dessverre hatt endel frafall ,så det er vel ikke mer enn 5-6 stk. igjen. De er nå 5 uker gamle og størrelsen varierer fra ca. 6 mm til 15mm og det bekymrer meg litt. Virker som om de minste ikke får nok mat i seg selv om jeg mater de mange ganger for dagen. Har endel kirsebærreker sammen med de pluss en eplesnegl ,så de forsyner seg vel ganske bra tenker jeg. Håper resten vil klare seg.


Legger vel et bilde av den største ,den begynner nå å få et fint grønnskjær .
Så flott den var, Sølvi! Synd med frafall, men det er vel naturens brutale verden i mange tilfeller

Flott yngel er det i hvert fall!
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap