Sorte prikker

ene molly'en har sorte prikker ( minner litt om hvit prikk bare sort)( fisken er orang av farge), fant en plass her inne der det sto at hvit prikk også kunne opperere i sort utgave på lyse fisker, prøvde da å behandle med eSHa Exit, i kombinasjon med eSHa 2000. har nå behandlet etter bruksanvisningen i 3 dager, å i kveld hadde den fått skikkelig hvit prikk ( hvite) , noen så vet hva grunnen til dette er, har jeg tatt feil iforhold til desse sorte prikkene ( dei er helt kul sorte )?. hadde blitt glad hvis noen kunne svare meg på dette
Vet at en del gule fisker kan få sorte pigmentflekker, men om det er det som er på mollyen din aner jeg ikke. Nå må du jo uansett behandle de hvite prikkene som har dukket opp. Merkelig at de har kommet mens du har medisinert da, men har egen erfaring med at medisin ikke har tatt hvitprikk.
ligner ikke på pigmentflekker syns jeg, er liksom litt for klar og sort farge til det, å den hadde ikke desse prikkene før for noen uker siden, da begynnte det med en, å her for noen dager siden såg jeg at det var blitt fem, alle prikkene er på finnen. prøvde ta bilde men hadde tydligvis alt for dårlig kamera for det ble bare diffuse bilder av det.
Men må jo bare fortsette å medisinere den for hvitprikk ihvertfall sånn som du sa.
Har hatt et vann bytte på litt over 50% idag, å slam sugd skikkelig i hele karet,så får jeg fortsette med medisinering ikveld, å håper dette vil være med på å få den frisk, er ingen andre oppi der en denne som har desse prikkene, eller hvit prikk.
Er du helt sikker på at dette med svarte prikker er sykdom da, og ikke en vanlig fargeutvikling etterhvert som fisken blir eldre og voksen? Mange mollyer har jo hele kroppen full av sorte prikker, som f.eks. denne, det er en fargevariant. Om fisken din har opphav som var sort-prikkete et sted bak i familie-treet, så kan det godt dukke opp sorte prikker på senere avkom.

Det hadde antagelig hjulpet mye om du klarte å få tatt et bilde og lagt ut her av fisken(-e) det gjelder.
skal prøve en gang til å få til noe bilder med det kamera eg har, hvis ikke skal eg se om jeg får tak i et annet kamera jeg kan ta bilde av det med, men ser ikke ut som det er noe pigment flekker liksom
Bilde
her er to bilder, er det beste jeg klarte å få til, men håper dere klarer se det ut fra desse, den største sorte var den første som kom,
Ser ut som pigmentflekker synes jeg. Hvitprikk er maks en millimeter på størrelse så hvis de sorte flekkene av samme sykdommen har samme størrelse så er disse i tillegg alt for store.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap