Klore reker og fiske yngel

God kveld folkens

Har et 54L yngel/kirsebær reke kar som eg er plaget med pest snegle.
Har Yngel av kirsebær reker og platy her.Rekene er fra smått til voksne og platyen begynne det og bli litt størrelse på.

Så da lure eg på om eg kan slippe indiske klore reker oppi for og rydde i disse pest sneglene?

Det kan du. Men vær obs på at levendefødere sover på bunnen, og kloreker er nattaktive. Derfor kan platyen få seg noen klyp på finnene om natta. Kloreka bør ikke være permanent i karet. Mulig at det hjelper med et litte nattlys, sånn at fiskene ikke sover så dypt?
Bare pass litt på=) Har kloreker selv, og de har tatt både yngel, litt større platy-yngel og en voksen guppy-hanne, som var helt frisk dagen føre. Så jeg har lagt rekene våres for hat. Begynt å telle fisk:p he he

(sorry bildet...)
En ting til. Jeg har aldri sett rekene våres ta disse pestsneglene heller, og det har ikke minket noe i antallet heller. Godt mulig den finner "enklere" mat andre steder, og ikke gidder å "knekke" sneglene. Har sett dem prøve, men gi opp. Derimot har vi hatt stor nytte av dvergbotia! Kjøpte 3 stk på auksjon, med planer om å anskaffe flere etterhvert. De er supre fisker, ganske stor personlighet på dem. Utrolig artig å se på, og ikke minst har vi observert flere ganger at de spiser disse sneglene=) Seff tar de bare de minste, men det hjelper jo mye det også, de store kan man jo bare ta ut selv
Det er forresten bare hannene som tar snegler.
uansett så er hvertfall 1 av dem hanne også bare mener at det er ikke sikkert at klorekene er like effektive som sneglespisere som folk vil ha det til=) vi kjøpte rekene for at dem skulle spise snegler, men problemet med pestsnegler er der fortsatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap