Hongsloi lagt egg, trenger gode råd

Alle fiskene mine fra 180 litern går for tiden i en 100 liter pga lekkasje i store akvariet. Fått silikonert på nytt og satt det opp igjen i dag.

Men... nå ser jeg at hongsloiene har lagt egg i 100 litern - og det blir jo ikke så rent lite stress oppi der siden det allerede er dobbelt så mange fisker som de burde være.

Noen som har gode forslag? Egentlig litt for tidlig å plumpe noen i 180 litern også....... Flytte mor og egg? Flytte noen andre for å gi space?
Er 180 l'rn din klar med vann og alt og bare venter på innkjøring? Da ville jeg tatt guffe fra filteret til 100 l'rn og flyttet over endel fisk i løpet av noen timer etterpå. Latt Hongsloiene bli igjen med eggene og forstyrre dem minst mulig Jeg hurtigstarter alltid mine nye eller endrede kar med filterguffe fra innkjørte kar. Setter raskti inn nye fisker og har aldri hatt nitrittproblemer. Men mål nitritt jevnlig og følg godt med i 180 liter'n! Lykke til!
Det høres ut som en god plan, har i tillegg et godt innkjørt filter fra 54 liter som kan gå oppi der.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap