Platy vs endlers..

altså,nå er jeg helt på jordet,skjønner ikke noe her jeg sitter å klør meg i huet.
har 10 voksene platy som går helt alene.
det yngler jo i et kjør der.
de har gått der siden november,så det har blitt noen kull.
altså,det er et arts kar.
viktig å få med seg.
all yngel blir flyttet over i en 60 liter for oppvekst å siden salg.
å merk-de går alene der også,altså et artskarr.
men i dag så oppdaget jeg at den ene ligner 98%på en endlers..
om disse platyene har gått med endlers føre de kom til meg så lurer jeg på om platy og endlers kan krysse seg??
å det er kun den ene.
jeg skjønner absolutt ikke noe.
noen som har et svar??
Ser i profilen din at du har endlers i et annet kar. Hvis dette stemmer så kan det kanskje være en mulighet for at den har blitt med om du har flyttet planter over eller brukt noe utstyr i begge karene, feks en håv.

Disse er såpass forskjellige arter at noen krysning tror jeg ikke på.
Hei
tenkte tanken sjøl.
men endlers bor i annen etasje og platy i kjeller.
så det er bare ikke mulig
Tror likevel du finner svaret der.

Fisk, selv små yngel, kan tåle mer enn du tror. Teoretisk sett så er det feks ikke umulig at du har fått noen dråper vann på genserermet da du var i endlerskaret og at en liten yngel kunne overleve den tiden det tok for deg å komme til det andre karet og stikke hendene nedi der. Bare for å sette det på spissen altså
skjønner.
men det er tvilsomt.
denne "endlersen" er ikke en ekte endlers se.
den har samme form,samme tegninger,men ikke samme farger.
den er bare en endlers men ikke en endlers..
øh...skjønte du den er du god.
er bra på å forklare se.
Hmm.... et lite mysterium det der. Du ville vel sett det om det var med en ekstra endlersyngel med i november da du fikk de platyene også. Du skriver at du nylig har flyttet de i et annet kar. Hva er det som har gått der tidligere da?

Siden du beskriver den som en endlers, men ikke en endlers, skjønnte den jeg vettu , så kan det kanskje dreie seg om en endlers/guppykrysning muligens villguppy/guppykrysning. Bare teorier dette for det store mysteriet er jo hvor den kommer fra ;D
Hadde vært flott med et bilde.
Det finnes også platy som blir gul-gråaktige, så det er nok en platy hvis du kan utelukke kontakt mellom karene.
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap