Stein fra naturen

Har i dag vært ute i Kongsbergs fine natur og samlet noen etter min mening fin stein. Jeg var skyllet de og pusset de med en ny vaske børste, og etterpå kokt dem. Så er spørsmålet kan jeg legge de rett i akvariet nå, eller er det noe jeg først bør vite før jeg foretar meg noe? Kan jeg få sykdommer eller andre problemer? Glad for svar fra mer erfarne enn meg selv....
Det skulle gå ganske fint me selvplukket sten, bruker det selv. Det du bør passe på er at det ikke er særlig mye metall i stenen. Om stenen er rustrød er ikke den å anbefale. Man bør også unngå kråkesølv da dette er svovelforbindelser. Det hjelper sikkert om du vet noe om bergarten på stedet slik at du ut ifra det kan si noe om hva stenen inneholder.
Tusen takk for meget godt svar fra deg. Satte stor pris på det ;- )
Ikke noe problem bare hyggelig å være til hjelp
øyaværingen
Det skulle gå ganske fint me selvplukket sten, bruker det selv. Det du bør passe på er at det ikke er særlig mye metall i stenen. Om stenen er rustrød er ikke den å anbefale. Man bør også unngå kråkesølv da dette er svovelforbindelser. Det hjelper sikkert om du vet noe om bergarten på stedet slik at du ut ifra det kan si noe om hva stenen inneholder.


Vil bare plusse på at jo hardere steinen er, desto bedre er den i et akvarium
Letteste måten å finne ut av det på, er å prøve å knekke eller knuse steinene ved å slå de mot hverandre.
Inaktiv bruker
Christian80
[QUOTE=øyaværingen]Det skulle gå ganske fint me selvplukket sten, bruker det selv. Det du bør passe på er at det ikke er særlig mye metall i stenen. Om stenen er rustrød er ikke den å anbefale. Man bør også unngå kråkesølv da dette er svovelforbindelser. Det hjelper sikkert om du vet noe om bergarten på stedet slik at du ut ifra det kan si noe om hva stenen inneholder.


Vil bare plusse på at jo hardere steinen er, desto bedre er den i et akvarium
Letteste måten å finne ut av det på, er å prøve å knekke eller knuse steinene ved å slå de mot hverandre.

er det ikke bare å kaste steinen hart på et fjel man merker fort om steinen er har da kneker steinen er den myk kneker den ikke er den har.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap