Skumrede, lonely.

Hei, eg har ein kampfisk oppi ett ti liters akvarie, med varmekolbe og pumpe. Kampfisken min blåser seg opp, og lager skumrede. Han har holdt på slik lenge. jeg tok oppi 2 sverddrager, så han ikke skulle bli så alene, men sverddragene svømte frem og tilbake og var veldig stresset selv om kampfisken ikke gjorde dem noe, så jeg flyttet dem oppi til 54 liters akvarie mitt. Jeg vill ikke kampfisken min skal være så alene, og jeg ser at han vil pare seg med en hunn. hva skal jeg gjøre? Jeg vil gjerne hatt noen småbarn, men de må jeg jo skille mellom kjønn når de blir eldre, og hunn og hann foreldrene må skilles, og pappaen må tas vekk fra yngelen når eggene blir klekket. Dette blir jo veldig stress, hva skal jeg gjøre?

Jeg har ett annet lite kar, på snaut 4 liter, men der har jeg ikke varmekolbe eller pumpe. Bollepumpa med filter jeg har nå, lager ganske store vibreringer i vannoverflaten, og skumredet han lager om og om igjen blir ødelagt, men han har klart å samle boblene oppi et hjørne mellom noen planter så redet ikke blir ødelagt. jeg har ikke gjort noe med dette siden jeg tenkte at han ikke skulle pare seg med noen, sånn at det ikke gjore så mye.

takker for svar
Kampfisken blir ikke ensom. Tvert imot. At han bygger skumrede viser at han har det bra og gjør det en mannlig kampfisk skal gjøre At det ikke kommer noen dame spiller ingen rolle. (Vi må ikke forveksle menneskelige egenskaper og overføre de til fiskene
Kampfisk hannene lever alene i vill tilstand også, eneste gangen de får besøk er når de skal legge egg=) hua blir fort jaget bort igjen når eggleggingen er ferdig.. Det din kampfisk holder på med er en helt naturlig oppførsel, og viser bare at han trivs=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap