Malawi

noen som vet hvordan malawi dette er? det er jo en billiard forskjellige blå malawier.

på bilde 2 er det den til venstre jeg lurer på. det er en lombardoi til høyre. så har dere noe å sammenligne med
beklager dårlige bilder. er ingen fotograf
Kan det være denne? Ligner i følge bilde synes jeg.

Cynotilapia afra
njeeei.. tviler egentlig på dette. den jeg har er litt rundere i formen føler jeg. afraen er mer langstrakt. noen andre forslag??
En Pseudotropheus av no slag kanskje?
F.eks en ungfisk av
sp. 'Kinsizei Lupingu' ?
(Ser at de voksne får lange brystfinner).
Støtter opp om det første forslager til Shiramor, nemlig en Cyn. afra.
Finnes jo et utall forskjellige farge/stripe varianter av denne.
Jeg mener også at afraene pleier å være ganske runde i kroppen, og ikke så lange... De jeg har hatt har i hvertfall vært det

Legger ved Bilde av en Afra edwardi jeg hadde tidligere for sammenlikning
hmm.. da er det kanskje en afra da... syns ikke den er så veldig pen egentlig. har jo sett masse bilder av afraer, og de er jo dritpene! men som richard sier så finnes det jo utallige variasjoner. da satser vi på at det er en afra ....
I den nyeste boken til Ad Konings er det avbildet 16 forskjellige
lokasjons- /fargevarianter, og dette er sikkert bare en del av dem
Den jeg la ved bilde av er jo ikke så fryktelig flott i fargene den heller, sammenliknet med mye annen malawi
nei det er sant.... men når jeg ser noen som jeg syns har potensiale, så kjøper jeg dem. for eksempel denne da, som er kjøpt i butikk. jeg håpte det var en pulpican da jeg kjøpte den. den var jo ganske ung da, og jeg har hatt flaks på dette to ganger før. når de er i butikken er de egentlig kjedelige og blasse alle sammen. etter noen dager hjemme forandrer de seg fort... men denne gjorde dessverre ikke det, og da har jeg jo heller ikke visst hvordan type det er... pulpicanene blir jo kjempeflotte. legger ved et bilde av den ene jeg hadde.
Du får bestille gjennom meg neste gang da vet du, så er du GARANTERT utrolig flott fisk!
Selv får jeg rundt 50 stk til neste helg, bla a metriaclima mbenji, som jeg gleder meg voldsomt til

Den pulpican'en på bildet var veldig flott ja!
Er nok desverre mye dårlig fisk tilsalgs i endel butikker... og noen sjanser må man jo ta iblant. Hender jo noen av dem virkelig blomstrer med tiden
ja jeg ville helst bestilt av deg da men nå tror jeg at jeg har nok for en stund fremover. to til som ruger oppi der nå også. er jo begrenset hvor mange man får plass til i en 660 liter. har rundt 40 allerede.

ja... noen sjanser må en ta. men det hadde jo selvfølgelig vært bedre å være på den sikre siden! håper de er fine de du får da...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap