Hvilken apistogramma?

Plussmedlem
Er det noen som har et godt tips om riktig navn på denne fine, blå apistogramma'en? Blåfargen kommer ikke helt godt fram på bildet.
Den ble kjøpt som a. viejita, men jeg synes det stemmer dårlig.
Kan minne litt om a. geisleri, men jeg har ikke funnet bilder av noen eksemplarer som er så blå.
Jeg vet ikke, men vil si den var nydelig. Har du et par av disse?
Plussmedlem
Takk Ja, den er fin.
Håper jeg har et par, men tviler egentlig på det.
Kjøpte den som så mest ut som en hunn også, men jeg er redd for at det kun er en underdanig hann. Den er ganske fargeløs, men er noe blå på hodet.
Men er di såpass voksne at de har farget ut helt da?
Den var nydelig!!! Elsker apistogramma, og den fargen da!!!! *dåne*

Heldig er du!

Hvilken art er jeg derimot ikke sikker på, sorry...

Prøvde å sjekke google for noen A. arter... og fant da et av apistogramma viejita som faktisk var blå!!! Men denne var bare 9 uker gamle... Kanskje dine er veldig unge også?

http://www.aquarticles.com/images/Gallade_Max/fry%20dev%2018.jpg
Fisken din er (dessverre?) en Apistogramma sp. "Steel Blue", en antatt menneskeskapt hybrid.

Jeg har tidligere skrevet litt om den her.
Kan det være denne???

Plussmedlem
Tom C
Fisken din er (dessverre?) en Apistogramma sp. "Steel Blue", en antatt menneskeskapt hybrid.

Ja, den er svært lik denne.

Hvis det som regel kun er hanner som blir eksportert, så skjønner jeg hvorfor jeg hadde store problemer med å "spotte" en hunn blant de ca. 20 apistoene som gikk i karet. Jeg skal spørre i butikken om hvor de kommer fra. Trodde de kom med en forsendelse med VF fisk fra Sør-Amerika, men det er jo nå lite trolig...

Men fisken er fin allikevel

Takk for forslagene
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap