Er dette en sump plante?

Har kjøpt meg en plante jeg ikke vet noe om fordi jeg synes det lignet mistenkelig på en sump plante, men er det noen som vet??
Så denne tråden etter at jeg hadde svart følgende i den personlige tråden din:

Sjekk nedi jorden om stilkene på planten kommer opp fra et nøttelignende frø. Planten ligner nemlig mistenkelig på stueplanten som står her ved siden av meg. Er det den så heter den Nøttbetelpalme, kan slå opp det latinske om du er interessert. Dessverre så vet jeg ikke om den er helt heldig sammen med fisk. Betelnøttene regnes nemlig som mildt narkotiske, men jeg vet ikke om resten av planten kan skape problem. For ordens skyld; denne får ikke nøtter før den er fullvoksen og det er en del år og meter til.
Jepp ser ut som minikokosnøtter
Da er det altså ikke en sumplante?
Men de frøene er vel ikke farlige, det er først de som kommer senere??
Areca Catechu er det latinske navnet og som du ser av linken så blir den stor! Bildene viser fullvoksne palmer, men som ung har den todelte blad slik som din har.

Siden den selges fritt så regner jeg med at ikke annet enn nøttene har virkestoff. Noen sumpplante er den såvisst ikke siden den skal ha lite vann og ikke tåler at det står vann i skålen engang
He he ja det er jo lov å drømme om at man har så grønne fingre at den blir såpass stor. Men synes ikke nøttene på bildet lignet de jeg har. Mine ser ut som bitte små kokosnøtter, den brune delen med sånne tråder det er på skallet til og med. Kanskje se om jeg gidder grave de opp igjen og ta bilde.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap