Plutselig har det dukket opp ett par snegler?

Jeg kjøpte nye planter i dag, så de må jo ha kommet derifra. Hvordan er det med disse sneglene, skal man bare la de være? Eller er de ikke noe positivt å ha i akvariet? Jeg har egentlig ikke lyst til å ha de der, jeg er ikke så glad i snegler... ;p Eller er disse sneglene ødeleggende for planter og fisk?
Det er i utgangspunktet positivt med snegler i akvariet, men noen kan spise friske planter, og det kan bli for mange av dem.

Du bør forte deg å velge, enten må du ta dem vekk med en gang, eller regne med at de vil formere seg relativt raskt.

Disse går under kategorien pest-snegler og er en pest. Derav navnet. Ville fjernet dem kjapt da de formerer seg fryktelig fort. Det vil nok uansett dukke opp flere og det beste når de er få er å skvise de på glasset og ta de utav. Skulle de bli et problem f.eks at det blr mange, ligger det mange tråder om emnet her på forumet..
De oppfattes av mange som en pest, men er nyttige innbyggere som spiser dødt plantemateriale og overskuddsfor.
har hatt dem leeeenge nå, de plager meg ikke noe serlig altså, bortsett ifra att de kryper inn i filteret og formerer seg!!!
jspr
har hatt dem leeeenge nå, de plager meg ikke noe serlig altså, bortsett ifra att de kryper inn i filteret og formerer seg!!!
Samme her. Får jeg tak i noen, "skviser" jeg dem bare.
Men dvergbotian min tar knekken på de fleste
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap