Rar graviditet?

har 2 gravide sverdragere, og 2 gravide guppyer.

den ene drageren som er sølvfarget står helt i ro og gjømmer seg litt
og er veldig sjukk. og så samler de 2 guppyene seg og holder drageren med selskap. er dette normalt?
De har vel dannet en fødegruppe da
Høres ikke unormalt ut nei,de trekker seg tilbake når de skal føde hvis de har muligheten til det.
ok. er ganske fersk med akvarie så. men spesielt den sølv fargede drageren min er veldig trukket ut. og resten av fiskene er og svømmer litt ivertfall
men syntes det hvar rart når 2 guppyer holder en drager med selskap da
blir artig med yngel da^^
Blir moro når du får mange yngel,selv om nok noen blir spist.Det er slik det er i akvariets verden.
har fødekasse klar til og jakte etter yngel med håven^^
Hvis du har mange planter yngelen kan gjemme seg i,så er det best.(det er min erfaring)
Men yngelkasse fugerer det også
siden dette blir første yngel vil jeg prøve med yngelkasse for størst sjangs til vellykket kull og erfaring så kan jeg heller prøve det litt annerledes neste gang
Ja jeg er enig.Du kan også ha den tykkeste fisken oppi fødekassa ,så er du sikker på at all yngelen blir samlet opp.
Det blir litt mye å ha tre fisker oppi der samtidig..

Ønsker lykke til
fiskene mine er såppas nye i akvariet så jeg tar ikke risken på og skremme dem med og sette dem i fødekasse di er jo stresset nokk fra før av
Er det ikke sånn at sverddragene spiser guppy yngel??
Mange som sier det.
Foreldrene kan finne på å spise sine egne yngel, eller da andres.
vet ikke helt men jeg skal ha yngelen i fødekasse
Egen erfaring med yngel, iallefal guppy var at flere overlevde om jeg hadde de løse enn i fødekasse. Beste er vel å ha de i eget yngelkar, gjerne med litt størrelse, med det mener jeg rundt 20 liter eller mer.
De spiser ikke hverandres yngel bare for moro skyld.De ser på dette som mat,uansett hvem sin yngel som kommer svømmende forbi en sulten munn..
Så det jeg har erfart,er å ha en liten lampe ved siden av karet som gir litt lys om natta.
Da er det mye færre yngler som blir spist,og flere lever opp.

noen tips om hvordan få vekk uønskede snegler i karet?
Knus dem,det er snacks for fiskene.
Ellers finnes det midler mot snegler i butikken/internettbutikker som f,eks webzoo eller tropefisk
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Nesse
Reklame for plussmedlemskap