Sykdom eller slosskjempe?

Har en dverggurami-hun(B) som har sår ved munnen og på venstre side på "magen". Jeg trodde først det var sykdom, men begynner nå å lure på om det er en annen hun (A) som er skyldig i dette.
Jeg har sett A jage B og en annen hun (som også har tendenser til sår ved munn...) + hannene.
Kan noen se om det er munnråte eller rett og slett en såret gurami? Skal uansett flytte stakkar`n slik at hun får bli frisk!

Håper noen kan få noe ut av de litt uklare bildene mine.
Det er litt vanskelig å se av bildene, siden fokuspunktet ikke er på såret

Det kan være slossing, men det kan også være infeksjoner - og det kan være infiserte kamp-sår.
Jeg ville derfor fulgt uhyre godt med på utviklingen av dette, og samtidig skaffet meg egnede medisiner (anbefaler eSHa 2000)
Tusen takk for svar!
Er den medisinen å kjøpe på dyrebutikk eller hos vetrinær/dyrehospital?
Fikk knipset noen andre bilder.
Jeg mistenker desverre at her er det mer enn bare sår.... Det kan se ut slik en del av angrepene med fisketuberkulose ser ut, men også andre bakterier kan gi slike sår.
Desverre er DG ganske utsatt for slike infeksjoner, og ikke ett lite antall av arten har måttet bøte med livet på grunn av smitte

Jeg hadde forsøkt med en kur med eSHa 2000, og om denne ikke har nevneverdig effekt, ville jeg rett å slett avlivet fisken.
eSHa 2000 er en medisin som det er ganske uvanlig å finne i vanlige butikker.
Nettbutikker som Tropefisk fører medisinen, og leverer svært hurtig.
Det ser ut til at det var et kampsår! Såret på siden har nå grodd, og såret ved munnen ser mye bedre ut! *lettet*
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap