Sommerfugl ciklider

jeg har kjøpt meg 2 sommerfugl ciklider og 2 bolivianske sommerfugl ciklider.
så lurt jeg på, liker de å være flere i lag, eller bare som par, har lyst på flere hvis d går.
den bolivianske jager på alt og alle vet ikke helt va jeg kan gjøre med dette.
Sommerfuglciklider er parfisk. Om du kan ha flere par kommer an på størrelsen på akvariet og om du ønsker deg yngel. sommerfuglciklidene er uansett ikke de letteste å få yngel på, så greit å ha realistiske forventninger der.
jeg har et 80 liter. med 4 metallpanermalle, 1 L066, 1 pleco og 4 kardinal tetra.
kan jeg ha flere sommerfugl fisker?
Nei, da er det nok allerede i overkant med de to parene ciklider du har. Prøv å dele av karet med innredningen så de slipper å se hverandre hele tiden det hjelper nok på jagingen. Gjerne en stor rot i midten så de får hverandre av syne og en skjermet plass - gjerne stein omgitt av tette planter på hver side. Sommerfuglciklidene legger stort sett egg på flate steiner (kan godt legge en liten skiferstein nedi sanden) eller graver en grop i sanden. Viktig også at disse har fint bunnsubstrat som fin sand, ikke grov grus.
ja eg har 3 røtter i akvariume, og masse mose og planter, så de har no å gjemme seg i har skifer og
og sand, de flytter og grever i sanden
tengte kanskje jeg kan bytte ut de bovoilianske sommerfugl fordi, den ene jager så. viss jeg bytter ut de kan, jeg da ha 1 par nye sommerfugl ciklider?
De jager nok enten fordi de krangler om revir eller fordi de gjør seg klare for lek. Graver de og flytter sand så er det ofte tegn på at noe er på gang.

Bolivianere er en rolig ciklide art så å bytte dem mot en annen art tviler jeg på vil bli noe bedre. Prøv å la det gå seg til noen dager. Hvor ille jages det? Hvem jages?
den jager alt som er i akvariet, når den er oppe. jeg er ikke sikker på kjønnet på den ene, en er en hanne, fikk jeg vite i dag på forumet, jeg håper den andre er ei hoe, har lagt ut bilder på identifikasjon av fisk. håper noen kan svare meg på det.
Du får se det an noen dager. Hvis de er to hanner så kan det jo være derfor de jager og krangler. Blir det for heftig så bør du nok vurdere å skille dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Mari galland
Reklame for plussmedlemskap