Gal paradisfisk!

Vi har hatt et paradisfisk par og 6-8 guppyer sammen i flere mnd i et 107liters akavarie med mange huler og planter. Dette har gått helt supert,paradisfiskene har hatt flere skummreder og yngel.
Men nå er de helt gærne,de jager alt oppi der og det er bare 1guppy igjen..

Er det en sykdom eller noe annet som gjør at de jager konstant?
Som du ser på denne siden så er det ikke uvanlig at de kan være noe aggressive. Masse planter og ting de kan utforske er visst anbefalt for at de skal bruke energien sin på andre ting enn å jage de andre fiskene i karet. Har de ikke selv så jeg kan ikke komme med noen egne betraktninger rundt problemet, men mye informasjon i siden jeg linket til ihvertfall.
Men,kan de plutselig bli slik?
Det har gått helt fint i flere mnd.. I akvariet er det to fjell med huler og det er godt beplantet.
Det hender jo hos en del andre arter at de plutselig kan bli veldig aggressive så jeg regner med at det kan skje hos paradisfisken også. Forhåpentligvis stikker det noen innom tråden som har egen erfaring med denne fisken og som kan komme med mer informasjon enn jeg kan.
mine paradisfisk er agressive mot dei andre fiskene, men eg holder dei sammen med andre agressiv fisk då. så dette er vanlig. alle dei gangene eg har hatt paradisfisk, så har dei vert agressiv.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap