Asiatisk jegersnegle -har noen info om denne? (side 4)

Disse sneglene virker jo helt fantastiske for oss som er glade i Botia! Endelig et godt alternativ til å bekjempe snegler, som ikke innbefatter Botia
Er de virkelig så effektive som det sies?
Alt handler om mengde... Mengde av pestsnegler og mengde av jegersnegler. Jegersneglene bruker mesteparten av tiden på sex og egglegging. Når de er sultne tar de seg en snegle eller litt matrester. Store jegersnegler spiser ikke små snegler, så det er først når man har et antall voksne kombinert med avkom i forskjellige aldre at man kan regne med at alle pestsneglene forsvinner.

Siden jeg alltid forer med store mengder tørrfor har jeg alltid hatt store mengder pestsnegler. Nå er jeg nesten kvitt alle sneglene i de fleste karene mine og jegersneglene fungerer som åtseletere. Det må nevnes at jeg kjøpte et stort antall voksne jegersnegler i løpet av noen få uker, og har et greit antall avkom i forskjellige størrelser. Har også mistet endel snegler til alderdom eller kannibalisme. Vet ikke sikkert om dette med kannibalisme skjer, men jeg ser ikke bort i fra det.
Skjønner!
Høres lovende ut i mine (botia)-ører

Takk for svar.
Så disse i levende live for noen dager siden. Stilige skapninger. De selger dem på bystasjonen i Bergen. Like ved Clasaen.
Kjøpte 3 jegersnegler på dyrebutikken i dag til den skrekkelige pris av 69,- (!) pr stk... Stiv pris, men hvis de kan redusere mengden med skivesnegler i rekekaret vårt, så er det verdt det. For der florerer det... Skikkelig stilig snegle!
Disse sneglene er desverre fortsatt svindyre i innkjøp.
kjøpte 5 stk for 39 kr stykket for ett par uker siden på en dyrebutikk, overkommelig pris. men vil ikke si de er billige nei.
Andreas Bjørvik
[QUOTE=Marius Olsen]Tar de eplesnegler også?


Ja

Kor store da ?
Eg har tenkt å kjøpe meg noen men i det akvariumet eg har tenkt å ha dei, her eg store eggelegende eplesnegler.
Fisken Magnus
[QUOTE=Andreas Bjørvik][QUOTE=Marius Olsen]Tar de eplesnegler også?


Ja

Kor store da ?
Eg har tenkt å kjøpe meg noen men i det akvariumet eg har tenkt å ha dei, her eg store eggelegende eplesnegler.

Den tar de største sneglene først og så de mindre tror jeg.. Har du tenkt å ha eplesnegler kan du ikke ha denne
Maretard
Den tar de største sneglene først og så de mindre tror jeg.. Har du tenkt å ha eplesnegler kan du ikke ha denne


Takk for svar.
Reker da, tar dei reker og ?
Fisken Magnus
[QUOTE=Maretard] Den tar de største sneglene først og så de mindre tror jeg.. Har du tenkt å ha eplesnegler kan du ikke ha denne


Takk for svar.
Reker da, tar dei reker og ?

Helt i starten av tråden står det at den ikke rører reker=)
Har en 160 full av sandsneiler og en annen art som ikke det er så mye ta..
Om jeg tilfører noen jegersnegler vil de da på sikt utrydde sandsneglene eller holde de litt i sjakk?!
Vil jo ha sandsnegler, men er vell ratt litt mange nå..
det første mine jegersnegler gjorde var å grave seg ned etter sandsnegler. disse er store og jegerne tar de største først. nå etter ett par måneder ar jeg en mysteriesnegle som har formert seg, masse slike babyer og voksne men jegerne er mer opptatt av sex... :p
Jeg har med suksess brukt A.Helena mot skivesnegler. Nå har de spist tomt i det karet de er i, men jeg vil ikke flytte dem ovver i andre kar p.g.a jeg må medisinere i det ene, og muligens også i karet som jeg nettopp har startet, siden det inneholder masse nyy fisk. Jeg går ut fra at helenaene ikke tåler så mye medisin som pestsnegler gjør...
I mellomtiden er altså helenaene de eneste sneglene jeg har i det ene karet, og de ser ikke ut til å spise hverandre. Heldigvis!
Jeg fórer med frossenfór (krill og røde mygglarver), og dette liker de veldig godt. En stund etter fóring, så ser jeg at de kommer krypende for å få seg en godbit.
hvordan ser man frskjell på kjønna har 4 st
Det kan du se etter som den vokser. Damene blir litt større en mennene om jeg ikke husker feil ( eller så kan det være motsatt ,-) (
ok takk, de er ikke like gamle men ser det vel når de er eldre
Nå har jeg brukt alt for mye tid på å prøve å lese hva annet enn pestsnegler jegersneglene spiser. Og om de er tvekjønnet eller om det trengs en mann og dame for å legge egg.

Håper jeg ikke har oversett noe ovenfor..
Jegersnegler spiser alle andre snegler pluss at de spiser vanlig fiskefôr. Og de er ikke tvekjønnet. =) Legger egg som bruker ca 30 dager på å klekke.
Tilfeldig bekjentskap
© Margit Emilie Marita Isabel Wevang
Reklame for plussmedlemskap