Noen som vet ossen planter dette er??

Inaktiv bruker
jeg er på besøk hos morra mi i sverige, å vi har selfølgelig en vakker elv nedenfor med en kulp
jeg skikket litt der nede siden jeg er ganske ute etter mose
jeg lurer på om denne mosen går ann å bruke i akvarium?
denne vokste under vann, og tenkte å ha det i 16 litern min for å prøve om det funker
noen som veit navn på denne mosen?
å denne planten? trolig en sumplante? hvilket navn?
må bare spørre men har du tat feil bilde på 2.det ligner løk.
Inaktiv bruker
nei, de vokste nede ved og i elven, men hadde også bladene over vann... men veit du ossen mose det er? tror det er elvemose, men trenger en bekreftelse
det er elvemose ja og det andre ligner på en myrplante som får noen bomullsdotter når de går i blomst
Inaktiv bruker
takk da prøver jeg å ta med en del mose hjem til 16 litern min på tirsdag
skal skaffe meg kraftig filtrering mens jeg er her denne planten er jo utrolig fin, men sumplanter skal jeg ikke ta med meg hjem
Plussmedlem
Det er ikke sikkert denne mosen overlever så lenge i karet ditt.
"Inhemska växter" (for å si det på svensk) tåler ofte ikke høye temperaturer over lang tid. Da blir de gjerne brune og råtner.
Inaktiv bruker
i 16 litern er det 18 grader, så vi får se
Plussmedlem
Det var kjølig. Jeg lurte på hvorfor...
Ser du har lagt ut akvariet på profilen din. Jeg lurer på hvor du har lest at det er lovlig å ha disse dyrene i akvarium? Begge de norske artene er på den nasjonale rødlista.
Inaktiv bruker
ja vet, husker ikke hvor jeg leste dette, men disse er nå sluppet ut, siden de er store nok:=) skal endre det nå, og jeg kommer aldri til å ta inn slike dyr igjen siden jeg vet dette er ulovlig, men mange andre har også prøvd dette,
KUN FOR Å SE DE VOKSE OPP, akkuratt som jeg gjorde
jo angående kjøligheten u karet er fordi rommet mitt aldtid er så kjølig, pga at jeg liker kjølig rom
Plussmedlem
Flott at de har fått friheten tilbake

vegar haugerud
jo angående kjøligheten u karet er fordi rommet mitt aldtid er så kjølig, pga at jeg liker kjølig rom:)


Jeg liker selv å ha det kjølig på soverommet, men skal jeg ha tropisk fisk i et kar der så ville jeg nok investert i en varmekolbe...
Skal du ha reker i karet nå (etter at salamandrene har flyttet ut) så går det vel greit med 18 grader.
Inaktiv bruker
tenkte reker disse er jo ganske funny
ja syntes også det var godt de fikk friheten tilbake,disse var ikke så spennende som jeg trodde, etter at de fikk lunger satt de bare der å gjorde ingen ting:S
så denne testen er over å har ikke planer om dette mere
Mossan på bilden går utmärkt att ha i akvarium.

På Svenska heter den Näckmossa, på latin Fontanilis antipyretica....men bland akvarister är den nog mer känd som Willow-moss.
Inaktiv bruker
takk for svar da vet jeg at den går bra i akvariet
ser du er svensk, er du fra langt inn i sverige eller ved grensa?
vegar haugerud
takk for svar:) da vet jeg at den går bra i akvariet:) ser du er svensk, er du fra langt inn i sverige eller ved grensa?


Menar du gränsen mot Norge så nej. Jag bor efter kusten mot Finland, runt 20 mil norr om Stockholm. Men har hus med strandtomt och har samma växt i min trädgård så jag är väldigt säker på vilken art det är
Inaktiv bruker
ok fant en mose til i elven nedenfor her, noen som vet hva denne heter??veit ikke om det er mose, men den vokser på stein som den andre
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap