Noen fra finnmark her?

Flyttet hjem til Finnmark i fjor sommer, og ble fort smertelig klar over at det å stikke ned på dyrebutikken å se om de har fått inn nye fisk, er like lett som å ta en svipptur til Italia for å spise pizza. Nærmeste dyrebutikk er nemlig 6 timers kjøretur unna...

Tenkte som så at om det er noen andre her fra Finnmark, så kunne vi kanskje drevet med litt utveksling av fisk/yngel/planter på sikt?

Selv holder jeg til i øst-fylket og har for tiden kun 8 fisk, men håper å få hentet med meg noen sørfra i slutten av mai
Til høsten kan jeg hjelpe deg med det Flytter til Alta. Gruer meg med tanke på dyrebutikker og sånt...her finner du liksom en butikk uansett hvor du snur deg :p
Dere var da noen flere i denne tråden
Jo, jeg fant den igjen etter å ha laget denne tråden, men den er tross alt et år gammel. Kan hende det finnes flere her nå
Fiske intressert?:p
Heisann

Ser du også har blitt bitt av basillen og har fått akvarie syke:p Har nylig starta opp en 80 liter me fisk, å har ca 80 guppy som jeg etter hvert skal bli kvitt visst du er intressert i sånt noe? =) Skal ennå få tak i andre fisk etter hvert, så blir litt mollyer, platy osv i senere tid også som skal bort

Hvor bor du i lille finnmark?=)
Hei
Har hørtat det skal starte en butikk i Kirkenes allerede i desember. Selv er jeg 25mil Fra den. Men det blir det nærmeste.
Jeg er selv fra Finnsnes i midt-troms, det ligger midt mellom Harstad og Tromsø. Bedragelig utvalg på Finnsnes, må til Tromsø for å finne noe spesielt.

Nå er jeg så heldig å bor i Tønsberg og her er det ingenting å klage på

Beste utvalg i Finnmark regner jeg med er Hammerfest? Sånn er det desverre når en bor i "gokk". Dårlig utvalg på "bygda" og en må inn til de store byene for å finne noe. Og så er jo avstandene så store og en må kjøre langt for å komme til mer "urbane" strøk.

Hva med å starte en "Finnmark akvarieklubb"? Kan begynne i det små og holde kontakt på msn eller mail. Er jo veldig kjekt å kjøpe/selge fisk av hverandre. Det går jo en del busser igjennom vårt nordligste store fylke og det burde ikke by på de store problemene å sende fisk med buss hvis de er pakket forsvarlig og er i isoporkasse

Men jeg vet det er kjipt når en bor i "gokk", mye er vanskelig å få tak i, i forhold til her sør på. - *been there - done that*
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap