De tygger som bare juling

I dag kan jeg se at det er 3 forskjellige fisker i 350 literen som tygger En lombardoi, en golden og en saulosi. For ca 2-3 uker siden så hadde jeg en annen golden som spyttet og bare 2 uker etter det så spyttet demasonien min og en av cyaneorhabdosene. Tar jo helt av he ..

Tror jeg må sette opp 60 literen snart så jeg har mer plass til yngel. I 130 literen er det allerede 2 kull med golden, 1 kull med demasoni og 1 kull med cyaneorhabdos. Skal la den goldenen som tygger nå spytte i 350 literen, men jeg vil ha lombardoien og saulosien i egne spytte karr siden jeg ikke har fått yngel på de før.

Herregud er det mulig at 3 fisker begynner å tygge over natta
Tipper du har tatt et godt vannbytte. Erfaringen her er i hvertfall at Malawien tygger etter et vannbytte hvor jeg har tilsatt kaldt vann.
Ja det stemmer det. Har kjøpt meg en 15 meter lang slange så jeg har skiftet vann litt oftere. Tokk ut ca 30 % vann for to uker siden og flylte opp igjen med hage slangen.
Det har visst med lukt og hormoner å gjøre også. Når et par starter så setter flere i gang.
Leste forresten at noen ciklide-eiere hadde oppi urin fra gravide kvinner for å sette i gang lek hos fiskene (pga hormonene).
Du har vel ikke gjort det, vel?
Shiramor
Det har visst med lukt og hormoner å gjøre også. Når et par starter så setter flere i gang. Leste forresten at noen ciklide-eiere hadde oppi urin fra gravide kvinner for å sette i gang lek hos fiskene (pga hormonene). Du har vel ikke gjort det, vel?

Yeak..hehe... Hørtes litt suspekt ut spør du meg...
Nei jeg har nokk ikke det. Hehe kansje det er penger å tjene på det :P

Frossen urin fra gravid kvinne selgest!!!! 100 kr literen :P

Hehe sykt
Tilfeldig bekjentskap
© Espen Engdal
Reklame for plussmedlemskap