Hvor gamle blir guppyer?

Lurer på hvor gamle guppyer blir.
Har hørt at guppyer bare har et liv på bare 4-5 mnd?

Hvor lang levetid har platyer i forhold?

Noen som kan opplyse meg?



Mener å ha hørt at Guppyen blir mellom 1-2 år gamle , men er ikke helt sikker.Men det er nok desverre slik at mange ikke blir mer enn noen måneder. Mye innavl der, desverre. De er ikke så hardføre lenger som man mente for endel år siden.

Platy må noen andre svare på. Har alltid styrt unna den arten.
Platy v guppy
tender
Mener å ha hørt at Guppyen blir mellom 1-2 år gamle , men er ikke helt sikker.Men det er nok desverre slik at mange ikke blir mer enn noen måneder. Mye innavl der, desverre. De er ikke så hardføre lenger som man mente for endel år siden. Platy må noen andre svare på. Har alltid styrt unna den arten.




Som Tender sier er det mye innavl (og svake inndivider) når det gjelder Guppy desverre. Platy er desto sterkere, av egen erfaring. Har ca 20-25 guppy og like mange Platy sammen med noen Corry og Ancistrus yngel. Eneste jeg har mistet di siste 2-3 mnd er Guppy. Men det yngles i et sett fra både platy og guppy som standen øker på begge to. Vil bastant påstå at Platy er mer hardfør, absolutt

Mvh Leif
doffen-duck
Lurer på hvor gamle guppyer blir. Har hørt at guppyer bare har et liv på bare 4-5 mnd?

Det stemmer absolutt ikke Utifra hva jeg har sett med mine, blir de kjønnsmodne rundt 3 mnd alder (3 - 3½ mnd). Det er da de kommer i puberteten altså. En fem mnd gammel guppy er derfor en ungdom i toppform.

Nå avhenger en guppys (eller hvilken som helst annen fisk) alder av svært mange faktorer, og alle har med arv, sykdomshistorie og ikke minst miljø å gjøre. Og kosthold, bør jeg vel legge til.
Hvilke som spiller størst rolle mht livslengden er det nok ingen som vet. Det er derfor ikke mulig å gi noe svar på det du spør om. Ingen vet det

En og annen akvarist her kan sikkert fortelle om littegrann om akkurat sine fisk, men det blir et tilfelle her og et tilfelle der, men uten noen større sammenheng gir det jo ikke noe svar. For du har bare hørt en dråpe i havet av alle de guppyer som lever og har levd verden rundt

Jeg er temmelig sikker på at miljøet spiller en meget stor rolle i det faktum at mange sitter med den troen at guppy ikke lever særlig lenge...
jeg har hatt guppy i mellom 2 og 3 år
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap