Brukket ventralfinne på scalare
Postet 16.05.08 kl 19:56
Postet 18.05.08 kl 12:57
Vet ikke om den vil vokse ut igjen jeg. an vel knapt samenlignes med av spist finne på en guppy.
Denne er knekt så vidt jeg leser.
Dette er "ganske"vanlig når disse fiskene lever i for små karr. En scalare bør ihvertfall ha et 250 l karr. Fodi om jeg personlig synes det blir for lite også.
har selv 3 voksene scalarer, og disse er over 20 cm høye, de lever i et 660 l karr.
Et venlig råd, selg scalaren du har for lite karr.
Denne er knekt så vidt jeg leser.
Dette er "ganske"vanlig når disse fiskene lever i for små karr. En scalare bør ihvertfall ha et 250 l karr. Fodi om jeg personlig synes det blir for lite også.
har selv 3 voksene scalarer, og disse er over 20 cm høye, de lever i et 660 l karr.
Et venlig råd, selg scalaren du har for lite karr.
Postet 18.05.08 kl 13:03
Postet 18.05.08 kl 13:06
takk for begge svar må nesten fortelle hvordan det skjedde så jeg ikke fremstår som dyreplager...
jeg fikk ciklideyngel i amazonaskaret som scalarene ble litt for interessert i, så til alles beste er begge scalarene sendt på ferie i nabokarret. Da jeg håvet dem en og en forsiktig opp, sprellet den ene litt i håven den ene meteren jeg bar den fra det ene karret til det andre og dermed var skaden gjort. Først var finnen bare bøyd nederst men det falt av en bit senere på dagen.
de er ganske små foreløpig, ca 4-5 cm i kroppen og har 40 cm høyde både hjemme og i feriekaret. fascinerende fisker
jeg fikk ciklideyngel i amazonaskaret som scalarene ble litt for interessert i, så til alles beste er begge scalarene sendt på ferie i nabokarret. Da jeg håvet dem en og en forsiktig opp, sprellet den ene litt i håven den ene meteren jeg bar den fra det ene karret til det andre og dermed var skaden gjort. Først var finnen bare bøyd nederst men det falt av en bit senere på dagen.
de er ganske små foreløpig, ca 4-5 cm i kroppen og har 40 cm høyde både hjemme og i feriekaret. fascinerende fisker
Postet 18.05.08 kl 13:16
Endret: 18.05.08 kl 13:17
Postet 18.05.08 kl 13:34
Endret: 18.05.08 kl 13:35
disse gror ut igjenn... hadde noen ciclider som var litt for agresive,og disse mobbet scalarene veldig.. over natten hadde de nappet av nesten hele ventral finnen på den lyse scalaren,men om du går inn på profilen min,kan du se att den er like lang og fin som den andre... tar litt tid,men kommer til å gå bra
Postet 18.05.08 kl 14:31