Hvilke/hva slag pumpe skal jeg velge til 68 l?

Hei, har et lite Hexa kar med integrert pumpe som ser ut som er i ferd m å ruste (inni). Pumpa se ikke bra ut, og tror det har kommet vann inn i selve motoren som gjør at den ruster?( kondens?)Lurer på hva det er lurt å erstatte denne med? Pumpe og filter henger på topplate under lokket på karet, og det er hull som passer til akkurat dette. Karet er bebodd av små fisker, tetra guppy og molly ca 20 stk, hvis det har betydning. Takk for evt. kloke svar
jeg har en fluval 2 i min 68 liter og det fungerer flott. der sto det også en lignende pumpe v den du bruker nå. for dårlig synes jeg, så like greit å bytte den ut først som sist.
Moose
Hei, har et lite Hexa kar med integrert pumpe som ser ut som er i ferd m å ruste (inni). Pumpa se ikke bra ut, og tror det har kommet vann inn i selve motoren som gjør at den ruster?( kondens?)Lurer på hva det er lurt å erstatte denne med? Pumpe og filter henger på topplate under lokket på karet, og det er hull som passer til akkurat dette. Karet er bebodd av små fisker, tetra guppy og molly ca 20 stk, hvis det har betydning. Takk for evt. kloke svar:)


Jeg ville gått for Fluval 2+ eller 3+ alt etter om du har god plass.
Det du gjør for å øke filtermassen er å modifisere filtersatsen!

Se link her for nærmere beskrivelse.
ja, den er dårlig, må sjekkes og renses ofte, og det er vel ikke bra for å holde karet stabilt mht bakterier mm, takk for svar, skal prøve en fluval
da blir det fluval, takk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap