Dahls dyrerike (side 4)


Det tar jo lang tid med hver kunde når man må guide hver og en rundt i alle akvariene, men når DU er den kunden setter du nok stor pris på all info og kunnskap.
Bare kjipt når man venter
Men sånn er det i de fleste bransjer hvor man trenger/ vil ha mer info enn kun å betale. F.eks hvis man skal kjøpe ny TV.. pokker så lang tid de foran deg i køen bruker :P
Jeg vet det er sånn, og jeg venter. For jeg vet at når det er min tur beslaglegger jeg tiden til butikkfolkene.

Noe å klage på?
Tja, lite klining med Ole. Men jeg lever stadig i håpet.
MC Darup
Noe å klage på? Tja, lite klining med Ole. Men jeg lever stadig i håpet.


Hehe ;o) Ta vare på håpet!!
Jeg skulle veldig, veldig gjerne vært en flue på veggen og observert fru Darups reaksjon, dersom Ole virkelig gjorde alvor av saken en vakker dag der i butikken, og han bare sugde tak i henne og plantet et realt, vått, langvarig slafsekyss midt på truten hennes

Både kunder og fru Darups ut(s)kårede ville nok forstummet noen sjokkerte sekunder da, ja! *knegg* Og man ville hørt en flue (meg) le hjertelig for første gang. *hehe*

Oi, hadde nesten glemt denne tråden, jeg. Har ikke lest hele for å friske opp minnet igjen, men kan jo komme med noen betraktninger nå som det har gått en tid siden jeg var der.

Først og fremst: samtlige fisk jeg kjøpte lever enda, og ingen sykdommer eller andre problemer. Bare så vi får ryddet unna slikt med sykdom/dødsfall. For det er ikke min opplevelse i hvert fall - snarere tvert imot:

Den ene stimfisken jeg kjøpe lekte i løpet av de to første dagene her, og jeg har yngel gående her som resultat.

Må forstatt si at jeg overhodet ikke angrer på at jeg tok turen nedover. Som førstegangsbesøkende er det sjeldent at man får slik service og oppmerksomhet som det jeg fikk!
Skal jeg "pirke" på noe, så er det mangelen på lapper. Men, det er ikke noe stort problem når alle priser sitter i hodet på de som jobber der, og det ikke finnes trøbbel med å få hjelp. Dessuten er det jo en grunn for manglende lapper, og den årsaken skjønner jeg godt.

Jeg sitter faktisk å småleker med tanken å ta en ny tur nedover om en stund, men jobb har (som jeg forutså..) begrenset tiden min veldig.

Konklusjonen her er i hvert fall et stykk kunde som ikke angrer et sekund, og gjerne tar turen igjen om det lar seg gjøre. Takk for koselig handel, Thor!
Var der selv for første gang på lørdag, og har ingenting å utsette på untatt mangel på prislapper, er en person som liker å titte ifred først :p men det er jo ett minimalt problem, om i det hele tatt.
syntest ikke det var rotete der, men det var utrolig mye ting og tang på så lite område, så litt trangt ett par plasser for oss som ikke er så smale over baken :p
Vi får være glade for at de har så mye "rot" stående overalt i kasser og stabler. Det betyr jo bare at de har varene på "lager", hehe, selv om det betyr midt i butikken. Da får man iallefall det man er ute etter.

Eksempel:

Kunde og en av betjeningen står midt på gulvet i butikken:

Kunde:
- Du, jeg skulle gjerne hatt noe filtermateriale til min Eheim 2224, men ser det ikke noe sted i hyllene her?

Betjening:
- T'øyblikk bare...* strekker ut høyre arm mot pappkassestabelen ved siden av kunden* * fikle-fikle-drar ut noe av ene kassa*
- Her! Værsågod!



mona o
- Du, jeg skulle gjerne hatt noe filtermateriale til min Eheim 2224, men ser det ikke noe sted i hyllene her? Betjening: - T'øyblikk bare...* strekker ut høyre arm mot pappkassestabelen ved siden av kunden* * fikle-fikle-drar ut noe av ene kassa* - Her! Værsågod! :-)


Hehehe Helt enig!
:-)
Godt innlegg av Thor!! Det er bare mennesker som jobber i dyrebutikk også selv om vi kanskje ikke er helt som alle andre hehe
Gleder meg til å komme over å hilse på, hører masse skryt!!
Hvilken dag!
Jeg og Ronny var hos Thor i går.Blir rett og slett glad av å komme inn der.Som vanlig går den første timen med gjennsidig mobbing mellom meg og Ole.(til alles fornøyelse)Ordspill er alltid morsomt.Ole behersker anntydningens kunst.Spurte Ole om de hadde noen L-maller.Gjett om de hadde,og saltvannet med masse koraller og Annemoner fra Rosa til Grønt.Tror vi ble der i 5 timer.Tusen takk for masse lærdom og info.Gleder meg til å møte dere igjen på treffet 14-16/11.

Jørn
Aqua Ark takker for fine premier.

Jørn
Plussmedlem
Flere har vel fått det med seg, men nå har Thor stengt butikken for godt ...
Fra Facebook i dag:

Hei, alle sammen.
Da er butikken stengt for godt, og vi er her og rydder og vasker sporadisk frem mot jul.
Vi vil gjerne få rette en stor takk til alle som har handlet hos oss gjennom de 19+ årene som butikken har eksistert. Det har vært et eventyr!
Noen kunder har endt opp med å bli nære venner og bekjente. Noen kom hit i starten av butikkens histore, kjøpte sitt første akvarie som 12-åring, og har siden vært her som voksne sammen med barna sine for å kjøpe dems første akvarium! Noen startet som kunder, og endte opp som ansatte. Noen kunder har frekventert oss siden butikkens oppstart, mens andre rakk knapt å finne oss før vi startet å legge ned.
Felles for alle er at det har vært svært hyggelig og verdifult for oss å kunne veilede og hjelpe, enten det har vært innenfor akvaristikken, hund, katt eller andre ting!
Nå er det mange dyrebutikker som legger ned rundtomkring. Side om side med andre små og energikrevende nisjebedrifter. Tidene har forandret seg veldig, og for mange er det nå vanskelig å drive selv. Vi anser oss som heldige som har fått holde på så lenge som vi har gjort, og fordi vi i tillegg har nye og spennende eventyr i vente. Det er ikke slik for alle, dessverre!
Derfor vil vi gjerne komme med en aldri så liten oppfordring. Bruk de lokale butikkene! De små stedene, hvor man blir møtt med kompetanse og service. Legg igjen pengene dine der du får den hjelpen og veiledningen du trenger, og hvor personlig service betyr noe. Dersom man skal bevare faghandler, og små butikker, så må fagkunskapen feires og belønnes.
Sist, men ikke minst, så vil vi ønske alle sammen en riktig god jul! Nå stenger vi facebooksiden vår mot slutten av denne uka, og satser på å gå en rolig (og forhåpentligvis mildere) jul i møte.
Takk for alt!!
Tilfeldig bekjentskap
© Berglind Sandaas
Reklame for plussmedlemskap